آموزش

دختران ربات ساز افغانستان هفتمین جایزه جهانی را حایزشدند

شهرهرات 23 میزان باختر
دستۀ دختران رباتیک افغانستان برای هفتمین بار  موفق به اخذ جایزه در سطح بین المللی شدند.
دو تن از اعضای دسته ربات ساز که به نمایندگی از این دسته به نیومکزیک آمریکا سفر نموده بودند برنده جایزه «چینج مکر» شدند.
فرزانه نیکپور حمایت کننده دسته ربات ساز افغان در یک گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آژانس باختر گفت:" دسته ربات ساز دختران افغانستان اخیراً برنده جایزه چنج مکر در نیومکزیک آمریکا شدند و قرار است است این دسته در مسابقات کشورهای اردن و جرمنی شرکت نمایند، این دسته تا حال در نه مسابقه بین المللی شرکت نموده اند، و برنده هفت جایزه نیز شدند".
فرزانه نیکپور افزود:" قرار است در فبروری 2019 نمایشگاهی در افغانستان برگزار شود که در این نمایشگاه دختران ربات ساز، ربات های عصری ساخته شده را به نمایش بگذارند.
قابل یاد آوریست که حمایت کننده این دسته در آمریکا رویا محبوب و در افغانستان فرزانه نیکپور میباشد و  این دسته از اوایل 2017 روی کار آمد و اولین سفرشان به آمریکا بود که در مسابقه صفر گلوبل آمریکا شرکت کرد و از آنجا مدال شجاعت گرفت و بعد از آن در مسابقات هالند و جرمنی شرکت نمود.
این دسته به کشور کانادا نیز سفر نمودند که در آنجا به مدت سه ماه در بخش ربات سازی آموزش دیدند  و اخیراً دو تن از اعضای تیم ربات ساز به آمریکا سفر نموده و برنده جایزه چینج مکر شده است.
این در حالیست که در افغانستان خانم ها با چالش های بسیار جدی در قسمت آموزش و پرورش روبرو اند اما این تیم همت کرده و در راه پیشرفت قدم نهاده اند.ختم/سیدحبیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا