سیاست

رئیس جمهور احمدزی برای یک سفر رسمی چهار روزه به چین رفت

کابل 6عقرب باختر
دکتور محمد اشرف غنی احمدزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بنابر دعوت رسمی شی جینگ پینگ رئیس جمهوری مردم چین شام دیروز برای یک سفر چهار روزه در رأس یک هیئت عالی رتبه دولتی به شهر بیجینگ پایتخت چین سفر کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این سفر رئیس جمهور احمدزی، بر علاوه دیدار و مذاکره با شی جینگ پینگ همتای چینی اش، با صدراعظم و رئیس پارلمان آن کشور نیز دیدار خواهد کرد.
همچنان در جریان این سفر در حضور داشت روسای جمهور دو کشور، چندین موافقتنامه نیز میان افغانستان و چین، به امضأ خواهد رسید.
رئیس جمهور احمدزی در حاشیه این سفر رسمی چهار روزه اش به جمهوری مردم چین، در یک نشستی با سرمایه گذاران و تاجران افغان و چینی اشتراک خواهد کرد و از تاسیسات و نهاد های بزرگ این کشور نیز دیدن خواهد نمود.
به همینگونه دکتور محمد اشرف غنی احمدزی در پوهنتون شینهوای شهر بیجینگ نیز سخنرانی خواهد کرد و در یک میز گرد با شماری از کارشناسان در مورد روابط میان دو کشور، مسایل منطقه یی و بین المللی صحبت خواهد نمود.
در این سفر رئیس جمهوری اسلامی افغانستان را محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان، ضرار احمد عثمانی سرپرست وزارت امور خارجه، داکترعمر زاخیلوال مشاور اقتصاد ملی و سرپرست وزارت مالیه،  ستر جنرال بسم الله محمدی سرپرست وزارت دفاع ملی، محمد شاکر کارگر سرپرست وزارت تجارت و صنایع، عبدالسلام رحیمی رئیس عمومی اداره امور و رئیس دفتر ریاست جمهوری، نظیف الله سالارزی سخنگوی رئیس جمهور و شماری از اعضای شورای ملی و تاجران کشور، همرایی می کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا