سیاست

نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات :به جوانان ،بیوه ها و اطفال توجه جدی صورت گیرد

کابل 12 حوت باختر
احمد ضیاء مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب، از دستاورد ها، کارکردها و ناکارکردهای وزارت کار و امور اجتماعی دیدار به عمل آورد.
در این دیدار نخست واصل نور مهمند سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی گزارش کاری آن وزارت را در باره دستاورد ها و مشکلات آنان به نماینده فوق العاده رئیس جمهور ارائه نموده بیان داشت : وزارت کار توانسته است پالیسی های جهت فراهم سازی زمینه های شغلی برای جوانان و مردم بیکار در کشور آماده سازند.
سرپرست وزارت کار امور اجتماعی افزود: آنان ورکشاپ های حرفه ی سازی جوانان وزنان را در چند زون کشور به راه انداخته اند و خواهان حمایت سیاسی برای آوردن اصلاحات در وزارت کار امور اجتماعی از سوی نماینده فوق العاده رئیس جمهور شدند.
مسئولین وزارت کار و امور اجتماعی از نماینده فوق العاده رئیس جمهور خواستند تا ادارات موازی که مشکل ساز در زمینه کاریابی به آن وزارت بوده را منحل سازند.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب ضمن استماع گزارشات کاری آن وزارت گفت : با وجود ساختن پلان های زیاد در زمینه کار یابی و از بین بردن فقر در کشور، وزارت کار امور اجتماعی شهدا و معلولین آنچه مردم توقع داشتند بر آورده نساخته است. و وزارت کار مکلف است تا زمینه های بهتر اشتغالزایی را برای جوانان تحصیلکرده ،زنان و همچنان برای کودکان بی سرپناه،جای بودباش  زمینه تعلیم و تربیه ایجاد کند.
نماینده فوق العاده رئیس جمهور بیان داشت : وزارت کار امور اجتماعی پالیسی مشخص و روشن در زمینه کاریابی ارائه کند و آمار که آن وزارت توانسته است برای اشتغالزایی جوانان و زنان بی بضاعت کار کرده باشند بطور مستقیم به مردم ارائه کند تا قناعت مردم در زمینه تلاش های دولت بدست آید.
وی همچنان اضافه نمود :  در قسمت جوانان، زنان بیوه ، و اطفال توجه جدی صورت گیرد جوانان باید بعد از سپری نمودن تحصیل زمینه شغلی برای آنان مساعد گردیده و یا هم به انستیوت های حرفوی جذب گردند تا بعد از مسلکی شدن وارد عرصه کار، مطابق به تخصص شان گردند.
دکتور حسام الدین همراه معین کار آن وزارت در تماس به آژانس باختر گفت : با گزارش ارایه شده از طرف سر پرست وزارت کارو امور اجتماعی موافق نبوده حاضر است تمام دست آورد های آن وزارت به ویژه معینیت کار را به طور مستد لل و مفصل به رسانه ها و مردم تشریح کند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا