سیاست

رئیس جمهور غنی با بزرگان و نمایندگان ولایت پکتیکا دیدار کرد

کابل باختر 6 ثور
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز با شماری از بزرگان و نمایندگان ولایت پکتیکا در شورای ملی، در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار  که در آن محمد معصوم ستانکزی رئیس عمومی امنیت ملی، طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع ملی، محمد هارون چخانسوری معاون اداره امور و سید احمد شاه سادات معین وزارت مخابرات نیز حضور داشتند، بزرگان مذکور برای شهدای قول اردوی ۲۰۹ شاهین، جنت برین آرزو نمودند و به رئیس جمهور غنی مراتب تسلیت و همدردی خود را ابراز کردند.
سپس محمود سلیمانخیل نماینده ولایت پکتیکا در ولسی جرگه به نمایندگی از دیگران صحبت کرد و  خواستها و پیشنهادها مردم آن ولایت را در خصوص راه های مسدود ولسوالی ها، عدم تطبیق پروژه های انکشافی، نبود مکاتب و سهولت های مخابراتی و جذب کادر های مسلکی در ادارات مختلف دولتی، بیان کرد.
بعداً محمد هارون چخانسوری معاون اداره امور در مورد 72 پروژۀ انکشافی وزارت ها و ادارات مختلف در سه سال آینده در ولایت پکتیکا، معلومات داد. وی افزود که در هر سه ماه، چگونگی تطبیق پروژه های مذکور را با وزارت ها و ادارات مربوطه تعقیب خواهند کرد.
رئیس جمهور غنی پس از استماع پیشنهادها و مشکلات آنان، از ابراز تسلیت بزرگان ولایت پکتیکا بخاطر حادثه حمله تروریستی در قول اردوی شاهین، تشکر کرد و برای تامین امنیت بهتر ولایت پکتیکا به رئیس عمومی امنیت ملی هدایات لازم داد.
همچنان رئیس جمهور غنی به معین وزارت مخابرات هدایت داد تا در زمینه نصب پایه های مخابراتی در ولسوالی های ولایت پکتیکا اقدام کند.
رئیس جمهور به سرپرست وزارت دفاع ملی دستور داد که در زمینه بازگشایی راه های ولسوالی های ولایت پکتیکا اقدامات مقتضی روی دست گیرد. وی افزود که در ولسوالی های متذکره به ودترین فرصت ممکن پروژه های انکشافی تطبیق می گردد.
محمد اشرف غنی به شمیم کتوازی مشاور ریاست جمهوری هدایت داد تا ترتیبات اعمار شش مکتب را در شش ولسوالی ولایت پکتیکا روی دست گیرد. وی گفت که مصارف ساختمان این مکاتب را از پول شخصی خویش می پردازد.
رئیس جمهور برعلاوۀ تامین امنیت، از تطبیق پروژه های انکشافی در ولایت پکتیکا اطمینان داد و از تلاش های مردم آن ولایت در راستای دفاع از کشور و تامین امنیت و همچنان حمایت های مداوم آنان از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تشکر کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا