جامعه

وزارت مخابرات: روند طی مراحل سفر حاجیان برقی می‌شود

کابل/۲۳قوس/ باختر
تفاهم نامه همکاری٬ میان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی و وزارت حج و اوقاف امروز امضا شد.
به گزارش آژانس باختر، این تفاهم نامه را محمد فهیم هاشمی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی وعبدالحکیم منیب سرپرست وزارت حج و اوقاف امضا کردند٬ بر اساس این تفاهم نامه٬ روند طی مراحل سفر حاجیان برقی می‌شود.
محمد فهیم هاشمی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی پس از امضای این تفاهم‌ نامه گفت که با عملی شدن این برنامه، سهولت‌های زیادی برای حاجیان به وجود می آید و نیز طی مراحل ثبت نام آنان آسان‌تر می شود و مدت زمان کمتر نسبت به گذشته دربر خواهد گرفت.
سرپرست وزارت مخابرات  افزود که اداره آسان خدمت  وزارت مخابرات این سیستم را می سازد.
به گفته وی این سیستم برقی برای حاجیان کشور اجازه می‌دهد که از تمام مراحل فریضه حج از جمله ثبت نام، پاسپورت، ویزه ، رفت و برگشت آگاه باشند و همچنان تحویلی پول و سایر خدمات روند حج توسط همین سیستم برقی انجام می‌شود.
به باور وی این سیستم  در عواید و مصارف حاجیان شفافیت بیشتر به وجود می آورد.
عبدالحکیم منیب سرپرست وزارت حج و اوقاف هنگام امضای این تفاهم نامه گفت که باعملی شدن این سیستم، سهولت‌های بیش‌تر برای مردم فراهم خواهد شد و نیز باعث شفاف شدن روند ثبت نام حاجیان می‎شود.
به گفته وزارت حج و اوقاف، همه ساله بیش‌از ۳۰ هزار شهروند برای ادای حج٬ قصد سفر به عربستان سعودی دارند و روند طی مراحل حاجیان جنجالی و زمان‌گیر است، اما با برقی شدن، این روند ساده می شود و از ضیاع وقت جلوگیری می شود. مجیب مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا