صحت

وزیر صحت عامه : برخی شفاخانه های خصوصی ادعای خدمت را دارند اما در واقع ادعاهای کاذب را به مردم پیشکش میکنند

کابل باختر 24 دلو
دوکتور فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه به منظور بررسی از  چگونگی عرضه خدمات صحی، امروز از برخی شفاخانه های دولتی و خصوصی شهرکابل دیدن نمود.
به اساس معلومات ریاست نشرات وزارت صحت عامه به آژانس باختر: وزیر صحت عامه در جریان این دیدار کاستی و مشکلات  شفاخانه ها را با مسئولین آنها مطرح کرده، خاطر نشان ساخت که در صورت عدم معیاری سازی خدمات، با آنها برخورد قانونی صورت میگیرد.
وی همچنان وضعیت معتادین پل سوخته را نیز از نزدیک مشاهده نموده، ضمن جویای مشکلات صحی آنان، تصریح کرد که اعتیاد یک موضوع حاد در افغانستان است و در این کشور حدود یک اعشاریه شش میلیون تن معتاد به مواد مخدر اند.
موصوف مبارزه با اعتیاد را یکی از اولویت های این وزارت عنوان نموده گفت که ما مصمم هستیم تا با طرح و عملی نمودن استراتیژی های کارا،  شماری از معتادین را در سالهای آینده کاهش دهیم.
وی، از جامعه مدنی، رسانه ها و امامان مساجد نیز خواست تا در قسمت بلند بردن سطح آگاهی مردم در رابطه به اضرار این پدیده مهلک، به شکل مداوم تلاش نمایند، تا از این طریق سطح تقاضای مواد مخدر کاهش یابد.
وزیر صحت عامه همچنان از شفاخانه 300 بستر معتادین جنگلک، بازد نموده، با بررسی از نحوه خدمات آن، هدایات لازم را در خصوص رسیده گی به مشکلات  و کاستی های آن شفاخانه به مسئولین آن، مطرح نمود.
به همین گونه وزیر صحت عامه از شفاخانه های خصوصی بُست و وهاج بازدید کرده، ضمن مشاهده برخی کاستی ها و مشکلات در این شفاخانه ها، طی صحبتی کوتاهی گفت: " شفاخانه های خصوصی ادعای خدمات 24 ساعته را دارند که در واقع  ادعاهای کاذب را به مردم پیشکش میکنند و زمانیکه  ما از نزدیک وضعیت را مشاهده نمودیم،  نوکریوال، داکتر، نظافت و معیارات در این دو شفاخانه ها وجود ندارد و این موجب آن میگردد تا هموطنان ما محتاج رفتن به کشور های همسایه شوند وسالانه حدود 300 میلیون دالر از این بابت به کشور های همسایه سرازیر گردد.
وزیر صحت عامه اظهار داشت که ما مصمم هستیم تا  اصلاحات جدی را درشفاخانه ها بوجود آوریم و نظارت خود را از نحوۀ عرضه خدمات آنان تشدید بخشیم، تا بتوانیم خدمات را قدم به قدم، معیاری سازیم و احتیاج افغانها را از رفتن به خارج از کشور مرفوع سازیم.
دوکتور فیروز در قسمت برخورد قانونی با متخلفین گفت: در قدم اول برای آنان هشدار، بعداً جریمه نقدی و در قدم سوم جواز آنها باطل میگردد تا دیگر خدمات کاذب و غیر معیاری را به هموطنان ما ارایه ننمایند.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا