جامعه

شب قدر فرصت خوبی برای شست وشوی دل ها است

کابل باختر/ 14/ جوزا
زبان از توصیف شب قدر قاصر است ، این شب را قلب رمضان و عبادت میگویند و یکی از بهترین شب های سال است ، خداوند ارزش این شب پر از برکت را برتر از هزار ماه بیان کرده است.
دررابطه به فضایل این شب مولوی محمد عادل استاد درلیسه استقبال میگوید روایت است که دراین شب فرشته های زیاد به زمین می آیند طوریکه زمین برای آنان تنگ میشود.
وی علاوه میکندکه این شب که بنام شب قدر هم مسما میباشد خارج از ماه رمضان نیست چرا که درسوره قدر ، آیه اول آن آمده است که قرآن را درشب قدر فرد وفرستادیم .
وی علاوه میکند که قرآن به صورت مجموع درشب قدر نازل شده اما نزول تدریجی آن طی 23 سال در دوران نبوت پیامبر گرامی به صورت الفاظ نازل شده است.
استاد عادل میگوید عمل صالح درشب قدر از قبیل نماز ، زکات وکارهای نیک بهتر است از عمل دوهزار ماهی دیگر سال است .
عادله فیضی استاد در دارالحفاظ دررابطه به شب قدر چنین میگوید: این شب ، یک فرصت طلایی برای شست وشوی آئینه دل است و بهترین فرصت است تا خوبی ها جای گزین بدی ها ، صلح صفا راجای گزین اختلاف و تفرقه کنیم .
به گفته موصوف این شب یک فرصت است تا خانه آخرت خود را با جا آوردن عبادت آباد سازیم تا خداوند نام ما را درجمله نیکان ثبت کند و آتش جهنم را برما حرام سازد.
مولوی میر محمد طه خطیب مسجد جامع رنگه ده افغانان در رابطه به فضیلت ماه مبارک رمضان وشب قدر میگویدکه ماه مبارک رمضان درجمع ماه های هجری قمری درجمله بهتر ین ماه ها میباشد زیرا قرانکریم دراین ماه مبارک دریکی از شب همین ماه که آنرا شب قدر گویند بالای حضرت محمد ( ص) نازل گردید به همین سبب است که ماه رمضان و شب قدر جایگاه خاصی را احراز کرده است.
با نزول قرآن تمام رسوم خرافی رسوم و عنعنات که مخالف فطرت انسان بود آهسته آهسته نابود شد.
مفسران قران میگویند ، خداوند درشب قدر آنچه را که تا سال آینده پیش می آید مقدر می فرماید زندگی یا مرگ ، خوب یا زشت .
قرآن رهنمای بندگان درتمام امور است هر مسلمان که قرآن را رهنمای خود بسازد در دنیا و اخرت رسته گار میباشد.   ختم/ شعیب

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا