سیاست

وزیرمخابرات وتکنالوژی معلوماتی: با وجود رشد سریع خدمات مخابراتی در کشور، با برخی مشکلات نیز مواجه هستیم

کابل باختر 2 سنبله
وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی امروز درجریان ورکشاپ مشورتی در ارتباط  به پالیسی دسترسی باز با مسوولین شرکت های دولتی وغیر دولتی گفت: با آنکه خدماتی مخابراتی درکشور رشد سریع  داشته اما تاهنوز دراین  عرضه با مشکلات جدی مواجه هستیم.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ورکشاپی را به ارتباط پالیسی دسترسی باز به اشتراک  مسوولین  وزارت های اقتصاد و تجارت و روستا و نمایندگان شرکت های دولتی و خصوصی درعرضه خدمات مخابراتی برگزار کرده بود، تا نظریات و پیشنهادهای نهادهای متذکره را در مورد بهبود بهتر عرضه خدماتی مخابراتی برای شهروندان  کشور در یک چوکات درست ترتیب و ارایه بدارند.
عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی تاکید کرد، بخاطر رسیدن به گام های بیشتر عرضه مخابراتی باید زیر بناهای اساسی دراین عرصه گذاشته شود و به همین منظور  این وزارت طرح تدوین پالیسی دسترسی باز را در اختیار نهاد های مخابراتی قرار داد تا با ارایه نظریات  و پیشنهادات در تطبیق آن تلاش های بیشتر صورت گیرد .
او گفت: ایجاد زمینه های رقابت سالم، ایجاد سهولت برای ورود سرمایه  گذاران جدید به مارکیت، فراهم آوری دسترسی به خدمات تکنالوژی معلوماتی از نقاط دور دست، استفاده  موثر از زیربنا های اساسی و غیره از جمله  اهداف این پالیسی می باشد.
عبدالستار مراد وزیر اقتصاد نیز بر توسعه و انکشاف عرضه مخابراتی در کشور تاکید کرده، افزود: انکشاف و توسعه به اساس یافته های اقتصادی، برای سهم گیری شرکت های خصوصی امکان پذیر نیست و از شرکت های خصوصی خواست تا دراین عرضه سرمایه گذاری بیشتر کنند زیرا انکشاف وتوسعه بخش عرضه خدمات مخابراتی وتکنالوژی معلوماتی مردم را باهم نزدیکتر می سازد.
مراد افزود که حدود دونیم میلیارد دالر دراین زمینه سرمایه گذاری شده که بیست میلیون نفر به آن دسترسی دارد وچهار میلیون نفر از عرضه خدمات انترنتی بهره منداند که  در این مورد شش شرکت مخابراتی فعالیت دارند اما برای ما تاهنوز بسنده نیست، ما نیاز داریم تا این شرکت ها بیشتر توسعه  وگسترش یابد .
درهمین حال  محمد قربان حقجو معین وزارت تجارت نیز با  انتقاد از بی توجهی شرکت های مخابراتی درایجاد آنتن ها و اشتهارات، یک پالیسی زیربنایی خوب نداشته اند که از یکسو نمای شهر را خراب ساخته اند  و از سوی  دیگر در آلود گی  هوا نیز تاثیرات منفی داشته است.
وی برای تطبیق پالیسی دسترسی باز که از سوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ارایه شده، ابراز همکاری نمود.
دراین ورکشاپ که عدۀ از روسا و نمایند گان شرکت های خصوصی مخابراتی اشتراک داشتند، وحیدالله  دوستی رئیس اتحادیه عرضه کننده گان خدمات انترنتی از وزارت مخابرات خواست تا در تطبیق پالیسی دسترسی باز و زیر بناها در مورد طرح حقوقی و تخنیکی آن از دقت کامل کار بگیرد.
به گفته مسوولان وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این پالیسی شرایط خاص را برای دسترسی به زیربناهای  اساسی معرفی کرده است که مالکین زیر بناها اساس مکلف به تطبیق آن می باشد .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا