جامعه

حمایت مردم از اوضاع امنیتی در سه روز عید

کابل 28 جوزا باختر
  طوریکه به همه هویدا است خاتمه هر جنگ صلح بوده ودر هیچ نقطه دنیا دیده نشده که طرف های درگیر از طریق جنگ به پیروزی مطلق نایل آیند.
بدبختانه جنگ های نیابتی چندین ساله در کشور ما که از سوی استخبارات منطقه به بخاطر منافع بیگانه گان ، همه روزه سفره غم را در خانه ها مردم ما هموار کرده  و از انها قربانی میگیرد، در اکثر نقاط کشور مشکلات را  در عرصه های اقتصادی، تعلیم و تربیه  نسل اینده، خدمات صحی به بار آورده و نگذاشته است که دولت افغانستان پروزه های عام المنفعه خویش را در نقاط دور دست کشور به وجه احسن عملی ساخته  و از یک حکومتداری متوازن نماینده گی نماید.
الحمدالله افغانستان یک کشور اسلامی است ، حکومت و مردم افغانستان  با پیروزی از ارشادات دین مبین اسلام ( آیات قرآن شریف و احادیث نیوی (ص))  خواهان یک صلح سراسری در تمام کشور بوده و میخواهند که مردم دور از جنگ و تشنج  دست به دست هم داده از جنگ و برادر کشی دست برداشته و در آبادانی کشور شان سهیم شوند .
حکومت وحدت ملی افغانستان با احترام با خواست پیش از سه هزار علمای دین که از نقاط مختلف کشور در کابل جمع شده بودند و خوهان صلح از طرف های درگیر جنگ در کشور شدند، لبیگ گفته و رهبری دولت به تمام نیرو های دفاعی و امنیتی هدایت صادر نمودند  تا از 27 ماه رمضان الی 5 عید عملیات خویش را در مقابل گروه طالبان متوقف ساخته و آتش بس نمایند، در مقابل طالبان نیز 3 روز عید را آتش بس اعلان نمودند.
این تصمیم دولت افغانستان و طالبان با حمایت و پشتیبانی مردم افغانستان، جامعه جهانی و شرکای بین المللی مواجه گردید، البته  سه روز آتش بس نشان داد که ملت افغانستان تشنه و خواهان صلح می باشد.
نیرو های دفاعی و امنیتی افغانستان به اساس هدایت جلالتماب رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و سرقوماندان اعلی قوای مسلح ، عملیات تعرضی خویش را در مقابل طالبان متوقف ساخته و حالت دفاعی را اختیار کرد،  چنانچه هموطنان ما آگاهی دارند نیرو های دفاعی و امنیتی کشور در بسیاری از نقاط کشور از طالبان استقبال نموده و در فضای صلح و برادری نماز عید را در کنار همدیگر ادا و به تمام گروه های درگیر در جنگ این فرصت مهیا گردید تا پس از یک مدت طولانی از خانواده های شان دیدن نمایند.
دشمنان مردم  افغانستان که هرکزنمی خواهند تا مردم ما در فضای صلح، دور از جنگ و برادر کشی روز های عید را سپری نمایند، خواستند با راه اندازی حملات انتحاری  در روزهای دوم و سوم عید در ولایت ننگرهار که ده ها تن از هموطنان ما را به خاک و خون کشانید ، این پروسه را مخطل ساخته و فضای بی اعتمادی را میان نیرو های دفاعی و امنیتی افغانستان و طالبان ایجاد کند که خوشبختانه به هدف شان نرسیدند.
قابل یادآوری است که در سه روز عید یک سلسله تخطی های در بعضی از نقاط کشور صورت گرفته که در کل قابل نگرانی نمی نبوده و هموطنان ما  از وضع امنیتی در ایام عید به گرمی استقبال کرده اند.
نیرو های اردوی ملی  متحد به اجرای  همه تصامیم رهبری حکومت افغانستان بوده از آن حمایت و پشتیبانی مینمایندو به دشمنان مردم افغانستان و کسانیکه نمی خواهند از جنگ دست بردارند، مبارزه جدی نموده و بخاطر دفاع از حفظ استقلال  حاکمیت ملی و نوامیس ملی آماده هر نوع قربانی  میباشند.ذبیح

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا