سیاست

محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهور با وزیر دفاع و صنایع هوایی قزاقستان دیدار کرد

کابل باختر 9 عقرب
محمد اشرف غنی رئیس ‌جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با بی‌ بود آتم کولف وزیر دفاع و صنایع هوایی قزاقستان، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در ارگ انجام شد، رئیس جمهور کشور، ضمن خوش آمدید به وزیر دفاع قزاقستان و هیئت همراه اش، از همکاری های آن کشور در عرصه های مختلف با افغانستان به ویژه آموزش محصلین ملکی و نظامی افغان، قدردانی نمود.
محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور، از رئیس جمهور قزاقستان بخاطر توجه اش برای همکاری با افغانستان تشکر کرد و سفر هیئت مذکور را مهم خواند و از جانب قزاقستان جهت آمادگی های شان در زمینه ترمیم وسایل تخنیکی طیارات خصوصاً ترمیم هلیکوپترهای قوای هوایی افغانستان قدردانی کرده گفت که مسئولین مربوطه دو کشور در این خصوص مشترکاً کار نمایند.
وزیر دفاع و صنایع هوایی قزاقستان که به دستور رئیس جمهور آن کشور بخاطر آغاز کار عملی همکاری های میان دو کشور که در سفر اخیر رئیس جمهور غنی روی آن میان سران دو کشور توافق شده بود، به کابل سفر نموده است.
وی ضمن قدردانی از حسن نیت محمد اشرف غنی رئیس جمهور ، افغانستان را کشور دوست و برادر قزاقستان خوانده و همکاری های منطقه یی افغانستان را قابل درک و ستایش دانست.
وزیر دفاع قزاقستان افزود که افغانستان در خط نخست مبارزه با تروریزم قرار دارد و قربانی ها و مبارزات مردم این کشور، به امنیت و ثبات آسیای میانه کمک نموده است. وی گفت که ما آماده هستیم تا افغانستان را در بخش های مختلف به شمول مبارزه با تروریزم، همکاری نماییم.
آتم کولف علاوه کرد که قزاقستان آماده است تا افغانستان را با استفاده از تکنالوژی قمر مصنوعی، در بخش های زراعت، معادن، مدیریت آب، کنترول قاچاق مواد مخدر و مبارزه با تروریزم همکاری کند و نیاز است تا بحث های تخنیکی دراین زمینه میان مسئولین مربوطه دو کشور آغاز گردد.
محمد اشرف غنی رئیس جمهور از اعلام همکاری قزاقستان با افغانستان در زمینه استفاده از تکنولوژی قمر مصنوعی تشکر کرده گفت که ما خواهان همکاری قزاقستان در بخش های مبارزه با تروریزم و مواد مخدر و همکاری ها در زمینه های احصائیه، زراعت، معادن و استفاده از تکنالوژی می باشیم. وی همچنان از جانب قزاقستان خواست تا در زمینه آموزش متخصصین افغان همکاری کند و تفاهم نامه های همکاری میان دو کشور در عرصه های  متذکره، آماده گردد.# احمد ضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا