جهان

چهار نظامی ترکیه بر اثر انفجار ماین کشته شدند

انقره ایرناـ 12 – میزان – باختر
رسانه های ترکیه اعلام کردند که در اثر  انفجار بمب کنار جاده کار گذاشته شده توسط نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در منطقه گرجوش ولایت باتمان ترکیه، چهار نظامی اردوی این کشور کشته و پنج نفر دیگر به شدت زخمی شدند.
به نوشته روزنامه کارار، چا پ ترکیه  در پی انفجار صبح امروز یک بمب دست ساز و کنترل از راه دور کنار جاده ای متعلق به نیروهای پ.ک.ک در منطقه گرجوش ولایت باتمان، چهار نظامی ارتش ترکیه کشته شدند و پنج مجروح این حادثه نیز به شفا خانه دولتی منطقه منتقل شدند که بنا بر گزارش های رسیده، حال سه نفر از آنها وخیم است.
این رسانه همچنین اعلام کرد که والی ولایت دیاربکر به منظور تامین امنیت و محافظت مردم از تهدید گروه های تروریستی و تجزیه طلب، 65 نقطه از ولایت  دیاربکررا به عنوان مناطق ویژه امنیتی معرفی کرده است.
به گزارش روز نامه  کارار، مقام ولایتی  دیاربکر در اطلاعیه ای اعلام کرد که به منظور تامین امنیت جانی و مالی شهروندان، برقراری آرامش و اطمینان از ایمنی زندگی مردم منطقه از تهدید گروه های تروریستی ، 65 روستا از توابع شهرهای هانی و لیجه اولایت دیاربکر از تاریخ چهارم ماه جاری میلادی تا اطلاع ثانوی به عنوان مناطق ویژه موقت امنیتی معرفی می شود و شهروندان بدون اجازه مراکز امنیتی حق ورود به این مناطق را ندارند.
ولایت  دیاربکر ترکیه از جمله مناطق مهم حضور و فعالیت عناصر گروه پ.ک.ک محسوب می شود.
حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.
دولت ترکیه از دو سال پیش عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور و همچنین شمال عراق آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.
                                                                           آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا