جهان

استیضاح ترامپ؛ وکلای رییس‌جمهور خواستار تبرئه فوری او شدند

واشنگتن/ بی بی سی / 1 دلو / باختر
وکلای دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، در نخستین دفاعیه خود از مجلس سنا خواستند که فورا او را از همه اتهام‌ها تبرئه کند. آنان همچنان فرآیند تحقیقات و تصویب استیضاح  ترامپ را "تهدید خطرناک برای تحریف قانون اساسی" امریکا توصیف کردند.
دیروز دسته وکلای  ترامپ در نامه یی کوتاه خطاب به مجلس سنا استیضاح  ترامپ را "انحراف خطرناک" در قانون اساسی خواند.
همزمان دسته ۷ نفره منتخب از سوی مجلس نمایندگان امریکا که نقش څارنوالان را در جلسات محاکمه  ترامپ برعهده دارند در خلاصه دادخواستی که دیروز  به سنا فرستادند، رییس جمهور امریکا به "اقدام فاسد… با هدف تقلب در انتخابات آتی" این کشور متهم کرده‌اند.
مجلس سنا که اکنون هر ۱۰۰ سناتور آن در نقش اعضای هیئت منصفه ظاهر خواهند شد، قرار است ساعت یک بعد از ظهر امروز به وقت واشنگتن دی‌سی نخستین جلسه استیضاح  ترامپ را برگزار کنند.
ترامپ متهم شده که با درخواست تحقیقات از سوی رئیس جمهوری اوکراین درباره رقیب انتخاباتی‌اش، جو بایدن و پسرش هانتر، عملا از قدرت  ریاست جمهوری سوء استفاده کرده است تا بلکه با کسب اطلاعات مخرب علیه رقیب انتخاباتی‌اش اقدام کند و در نهایت نتایج انتخابات   را تحت تاثیر قرار دهد.
او همچنین متهم است که با منع کردن شاهدان اصلی تحقیقات استیضاح مانع انجام وظیفه قانونی کانگرس شده است که مطابق قانون اساسی امریکا موظف به نظارت بر رییس جمهوری است.
قرار است از امروز مجلس سنا روزانه ۶ ساعت و هر هفته ۶ روز به شکایت طرح‌کنندگان استیضاح و دفاعیه وکلای رییس جمهوری گوش کند.
پس از استماع شکایت و دفاعیه ها، ۱۰۰ سناتور کانگرس به رای خواهند نشست. چنانچه ۶۷ نفر از آنان (دو سوم)  ترامپ را گناهکار تشخیص دهند، او عزل خواهد شد. اتفاقی که با توجه به اکثریت ۵۳ نفری جمهوری خواهان در مجلس سنا بسیار دور از انتظار است.
شاید هم به همین علت  ترامپ حتی سفر خود به اجلاس اقتصادی داووس در سویس را هم لغو نکرده  باشد و قرار است به زودی و در میانه اخبار داغ روزانه مربوط به استیضاحش از کشور خارج شود. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا