سیاست

رئیس جمهور غنی با شماری از افغانهای مقیم هند دیدار کرد

کابل باختر 8 ثور
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز در اولین روز سفرش به هند با شماری از افغانهای مقیم آن کشور دیدار کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبرداد،در این دیدار که در مقر سفارت افغانستان در دهلی جدید انجام شد، چند تن از افغانهای مقیم هند به شمول افغانهای اهل هنود به نماینده گی از دیگران صحبت کرده، گفتند که از ۲۰۰ سال بدینسو  شمار زیادی از افغانها در کشور هند بسر می برند و تا اکنون زبان و فرهنگ خویش را حفظ کرده اند.
آنان از رئیس جمهور کشور خواستند که برای فرزندان شان زمینه تحصیل را در هند به زبان مادری مهیا سازد و مکتب سید جمال الدین افغان در شهر دهلی را توسعه ببخشد. 
همچنان آنها خواهان سهولت در زمینه صدور ویزه برای بازدید از افغانستان و استراداد مجدد شماری از اماکن مذهبی خویش گردیدند که از سوی زورمندان غصب شده است.
در مقابل رئیس جمهور غنی طی صحبتی از افغانهای مقیم هند که با گذشت سالهای متمادی زبان و فرهنگ خویش را حفظ کرده اند، تشکر کرد.
رئیس جمهور به آنان اطمینان داد که به مشکلات شان رسیده گی صورت خواهد گرفت و ترتیبات لازم بخاطر تعلیم فرزندان آنان به زبان مادری، اتخاذ خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا