سیاست

محمد اشرف غنی :به توافق نامه های تازه نیاز نیست ،معاهدات قبلی پابرجاست

کابل /۱۰حوت / باختر
محمداشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان عصرامروز دریک نشست مشترک خبری با سرمنشی ناتو و وزیردفاع امریکا گفت دولت افغانستان یک دولت به رسمیت شناخته شده از سوی امریکا وجامعه جهانی است .
او گفت که برای عقد یک توافقنامه تازه با امریکا و ناتو نیازی وجود ندارد٬ بل معاهدات قبلی پابرجاست .
اوباردیگر از حمایت دوامدارامریکا وناتو از افغانستان تشکر کرد و گفت که همکاری امریکا وناتو برای افغانستان مهم بوده است. آنان با افغانستان همکاری کوتاه نه بل همیشه همکاری میان مدت و درازمدت داشته اند.
رییس جمهوری اسلامی افغانستان گفت که افغانستان به صلح دایمی نیاز دارد و باید برای صلح دایمی و انفاذ آتش بس تلاش کنیم .
رییس جمهوری همچنان گفت با تطبیق موارد این اعلامیه٬ صلح و ثبات اعاده خواهد شد.
دراعلامیه باردیگر تاکید شده است که دولت افغانستان یک دولت به رسمیت شناخته شده است.
رییس جمهوری کشور خطاب به منسوبان شجاع نیروهای دفاعی و امنیتی کشور گفت که با امضای این اعلامیه نقش و مسوولیت شما درافغانستان بیشتر خواهد شد شما هستید که از صلح دفاع می کنید.
وی همچنان گفت که به اساس این اعلامیه به حل صلح آمیز بحران چهل ساله افغانستان تاکید شده است و تیم مذاکره کننده به زودی شکل می یابد درچند دولت وهمه شمول خواهد بود.
محمد اشرف غنی باوجود مشکلات که در هفته مرحله کاهش خشونت وجود داشت از آن اظهار خوشبینی کرد و ما می توانیم که از مسیر مذاکرات با طالبان به یک آتش بس دایمی برسیم .
وی یاد آور شد که در توافقنامه امریکا و طالبان مواردی اختلافی وجود دارد که درمذاکرات مسقیم با طالبان شریک خواهد شد.
رییس جمهوری تاکید کرد،مواد توافقنامه مشروط می باشد و زمانی قابل تطبیق است که طالبان تمام موارد آن را تطبیق کنند. ختم/ صائم …ک..م

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا