سیاست

معاون دوم ریاست جمهوری: برای مبارزه با فساد، اراده قوی سیاسی وجود دارد

کابل/21/عقرب/باختر
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس اطلاعاتی باختر خبر می دهد:
اعضای کمیته مستقلِ مشترکِ نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری، بعد از ظهر امروز با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار نموده و در این دیدار  چگونگی روند مبارزه با فساد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: نخست دیدار کنندگان در مورد کارکرد کمیته متذکره گزارش داده گفتند که براساس بررسی های این کمیته، بیشتر از یک صد سفارش برای مبارزه مؤثر با فساد ادارای مطرح شده است که بخش از این سفارش ها ازطرف حکومت افغانستان و همکاران بین المللی آن تطبیق شده است.
اعضای کمیته دیدگاه ها و نظریات شان را در مورد چگونگی مؤثریت مبارزه با فساد اداری ابراز داشته گفتند که این کمیته پروژه های تحقیقاتی را در مورد برخی از قضایا انجام داده است که به زودی نتایج آن با حکومت افغانستان شریک ساخته می شود.
آنان با اشاره به اینکه هنوز هم در روند مبارزه با فساد اداری در بخش های مختلف مشکلات وجود دارد، به اراده قوی سیاسی حکومت و مبارزه با فساد و معافیت از قانون، تاکید کردند.
اعضای این کمیته ضمن تاکید به همکاری جدی ادارات مربوطه در راستای مبارزه با فساد اداری، از نخستین اقدامات حکومت جدید در امر مبارزه با این پدیده نیز ابراز خوش بینی کردند.
سپس استاد دانش معاون ریاست جمهوری، ضمن ابراز قدر دانی از تلاش اعضای کمیته در جهت مبارزه با فساد، تاکید کرد که در حکومت وحدت ملی عزم واراده قویِ سیاسی برای مبارزه با فساد و معافیت از قانون وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در گذشته، مشکلاتِ در زمینه مبارزه با فساد اداری وجود داشت، گفت؛ تمام تلاش بر این است که در موارد چون امور مالی، جمع آوری عواید ملی، قراردادها، تنظیم بودجه، حساب قطعیه، غصب زمین، معاشات کارمندان و دیگر زمینه ها، اصلاحات همه جانبه صورت گیرد.
به گفته معاون رییس جمهور، موارد فوق از جمله موضوعاتی است که کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری می تواند حکومت وحدت ملی را یاری رساند.
معاون رییس جمهور ضمن تاکید به اصلاح ادارات مبارزه با فساد اداری به لحاظ کارکرد، تداخل کاری و اهمیت، تجدید نظر در مکانیزم مبارزه با فساد را یک اولویت خوانده گفت؛ از همین آغاز حکومت وحدت ملی گام های جدی در این زمینه ها برداشته خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا