سیاست

رییس اجراییه کشور با رییس جمهور ایران دیدارکرد

کابل 26جوزا باختر
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه دیروز با حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران کنفرانس تعامل و اعتمادسازی در آسیا (سیکا) در شهر دوشنبه دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، در این دیدار رییس اجراییه با تشکر از کمک‌ها و حضور همیشگی جمهوری اسلامی ایران تصویر واضح و روشنی از وضعیت سیاسی-امنیتی و مبارزه با دهشت‌افگنی در افغانستان ارایه کرد و خواهان ادامه حمایت‌های همیشگی ایران از افغانستان و گسترش همکاری‌های مشترک میان دو کشور شد.
رییس اجراییه همچنان در باره مذاکرات صلح و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان صحبت کرد و آرزوی حکومت و مردم افغانستان را برای دست‌یافتن به یک صلح عادلانه و دایمی بیان داشت و موضع‌گیری‌های طالبان را در شرایط فعلی مانع اصلی دست یافتن به صلح دانست. رییس اجراییه در بخش دیگری از صحبت‌های خود از میزبانی مهاجران در جمهوری اسلامی نیز سپاس‌گزاری کرد.
رییس جمهور ایران روابط میان دو کشور را دوستانه و استوار بر ارزش‌های مشترک خواند و برقراری صلح و ثبات در افغانستان را آرزوهای همیشگی جمهوری اسلامی ایران دانست. رییس جمهور ایران از ادامه همکاری‌های ایران برای افغانستان اطمینان داد و خواهان گسترش روابط تجارتی-اقتصادی میان دو کشور شد. رییس جمهور ایران همچنان علاوه کرد که تجار ایران آماده‌اند در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و ایران آماده است افغانستان را در امر تسهیل اتصال منطقه‌یی یاری رساند.
دو طرف در صحبت‌های خود همچنان بر همکاری مشترک میان ایران و افغانستان در مبارزه با چالش‌ها و تهدیدهای منطقه‌یی و نهایی شدن کارهای کمیسیون‌های مشترک کاری تأکید کردند و از پیش‌رفت‌های لازم در این زمینه ابراز رضایت کردند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا