امنیت

قوماندان امنیه بلخ عملیات نظامیان در چمتال را پر دست آورد خواند

مزارشریف 31 اسد باختر
جنرال سید کمال سادات قوماندان امنیه بلخ امروز در یک نشست خبری عملیات نظامیان افغان در ولسوالی چمتال را پر دستاورد خواند و گفت: هماهنگی بین نیروهای امنیتی در این عملیات نقش مهم داشت.
در این عملیات چهل و دو طالب کشته شدند، بیست و نه طالب دیگر به  شمول مولوی مطیع الله معاون والی نام نهاد طالبان درولایت بلخ زخم برداشتند، هشت طالب دیگر با سلاح ها و تجهیزات شان به اسارات در آمدند، ده ها عراده موتر دشمن نیز تخریب گردید و تمام ساحات ولسوالی چمتال از وجود هراس افگنان پاک سازی شد.
قوماندان امنیه بلخ گفت که در این عملیات ها پنج نظامی افغان به شهادت رسید و هژده تن دیگر زخم برداشتند.
سادات افزود: بیش از چهار صد تن از هراس افگنان برای تصرف ولسوالی چمتال از ولایت های همجوار( فاریاب، جوزجان، سرپل و از سایر ولسوالی های بلخ ) به منظور تصرف این ولسوالی هجوم آورده بودند و نظامیان کشور به رهبری والی بلخ عملیات گسترده یی راه اندازی نمودند و دشمن از زمین و هوا مورد حمله قرار گرفت.
قوماندان امنیه بلخ علاوه کرد که نظامیان افغان یک قرارگاه جدید به خاطر امنیت ولسوالی چتمال ایجاد کرده اند و در سایر قریه های این ولسوالی پوسته های امنیتی به منظور آرامش مردم ایجاد می گردد.
شماری از باشندگان ولسوالی چمتال که تازه قریه های شان از بند طالبان آزاد شده است از دولت میخواهند تا مناطق شان را امن سازد.# احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا