گزارش ها

افراط گرایی دشمن انسانیت و بشریت

کابل 25 حوت /  باختر
حادثه اخیر تروریستی  درشهر کرایست چرچ زیلاندجدید نمایانگر آن است  که افراط گرایی  وتبعیض درجهان به عنوان پدیده های  ضد بشری درحال رشداست   واگربشریت برای  مهار آن هماهنگ نشود پیامد آن زشت  وناگوار خواهد بود.
گزارشگر آژانس باختر می نگارد: به روز جمعه 24  حوت ،زیلاند جدید گواه یک حادثه نفرت انگیز بود مهاجمان مسلح  برنماز گزاران دردومسجد درشهر کرایست چرچ آن کشور حمله  کردند.
حمله درست  زمانی انجام شد که برای ادای نمازجمعه اقامه صورت می گرفت در این حمله های تروریستی 49  نماز گزار به شهادت  رسیدند و اضافه از  چهل نمارگزار دیگر جراحت  برداشتند درمیان شهدا وزخمی  شدگان  این رویداد ترورسیتی چهارمهاجر افغان مقیم زیلاند  جدید  نیز شامل اند .
حمله بر مساجد درشهر کرایست چرچ  زیلاند جدید نشان داد  که افراط گرایی  مربوط به یک قوم  ،ملت  ویا دین خاص نیست بل این پدیده  درقالب وعناوین مختلف در حال  رشد است  اگر امروز گروه های  تروریستی  داعش و یا القاعده  به مسلمانان نسبت داده می شود ویا از طالبان و بوکوحرام به عنوان گروه  های متحجر درجوامع اسلامی  یاد می شود .افراط گرایی  وتبعیض درکشورهای خارج ا زجهان اسلام  نیز وجود  دارد  که می تواند  زندگی  بشری  را تهدید می کند .
آنانی که مسلمانان را درشهر  کرایست به گلوله بستند پیرو دین اسلام نبودند بل  وابسته به  افراط گرایان راست گرا اند  که در کشور های استرالیا ، زیلاند جدید  واروپا فعالیت دارند.   اگر داعشی ها ویا القاعده و طالبان عامل رفتار خشن   وهراس افگنانه اند، درکشور های خارج از دایره اسلام نیزگروه های افراطی  فعالیت دارند  که حرکات و برنامه های حساسیت برانگیز و خطرناکی  درقبال مسلمانان و پیروان ادیان دیگر دارند .
این  که جیمز جونز، کشیش افراطی امریکایی سال  یک بار به گونه نمادین قرآن سوزی  می کند ویا این  که یک مجله  درفرانسه  مسابقه  رسامی  کارتون را به  گونه عمدی  راه اندازی  می کند  و به  این ترتیب مقدسات مسلمانان  را به بازی  می گیرند  وقلوب آنانرا جریحه دار می کنند .
دردنمارک  و هالند نیز چنین برنامه  هایی سازماندهی  می شود  و یا  دربرما ،اقلیت مسلمانان ، زنده به  آتش  انداخته می شوند ویا  به کوچ اجباری واداشته می شوند . فلسطینی ها  هر روز دردم تیغ قصابان رژیم افراطی صهیونیست  اسرائیل جان می دهند همه اینها نمایانگر آن است   که افراط گرایی درجهان درحال رشد است واین پدیده محدودبه یک قوم، ملت، زبان ودین  خاص نیست  .
مگرواقعیت این است  که این مسلمانان  اند  که  درفعالیت های هراس افگنانه افراط گرایان بیشترین قربانی می دهند .با آنکه  گروه های هراس  افگن چون القاعده  ، داعش ، بوکوحرام ، طالبان با شعار های اسلامی  وارد عمل شده اند  مگر آنها بیشتر به مسلمانان آسیب رسانیده  اند  و اگر افراط گرایان که درخارج از دایره اسلام فعال اند آنها نیز مسلمانان را هدف قرار می دهند یعنی  این مسلمانان اند  که ازدوطرف کوبیده می شوند مگر باتاسف  نام افراط گرا و هراس افگن را نیز نصیب  می شوند که این منصفانه  نیست.  درحالی که افراط گرایی  درهر دین و آئین وجود دارد و درحال رشد هم است .
پس  بهتراست که جهان وبشریت متمدن که زندگی را با ارزش های  انسانی آن ترجیح می دهند  دربرابر افراط گرایی با هم منسجم شوند و بشریت را از طاغوت های افراطی  نجات  دهند.افراط گرایان وابسته  به هیچ دین  وآئینی نیستند بل پیرو اندیشه های خود ساخته وشیطانی خود اند که باید  مهار شوند . عبدالخالق صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا