امنیت

مردم درتاله وبرفک بغلان برعلیه طالبان قیام کردند وآنان را فرار دادند

شهرپلخمری 20 قوس باختر
مردم درولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان برعلیه طالبان مسلح قیام کردند و افراد این گروه را از قریه های شان راندند.
این قیام ناوقت روزگذشته ازقریه موسوم به برفک آغازشد و تا عصر امروز سرتاسر ولسوالی تاله و برفک را فرا گرفت.
مردم ولسوالی تاله  وبرفک می گویند که پس ازاین به هیچ گروه تروریستی ازجمله طالبان اجازه نه خواهند داد تا آرامش شان را برهم بزند و آنان را از پیشرفت بازدارند.
به اساس گزارش ها، قیام کننده که درحال حاضرتعداد شان به بیش ازیک هزارتن می رسد، سه قوماندان طالبان مسلح به نام های قاری معراج , قاری موسی وقاری وکیل را با افراد شان ازبخش های ولسوالی تاله وبرفک فراری داده اند.
کریم یک قوماندان سابق جهادی که رهبری قیام کننده ها درتاله وبرفک ولایت بغلان را به دوش دارد به آژانس خبری باخترگفت که آنان دیگربه گروه های ترویستی اجازه نه خواهند داد تا آرامش شان را برهم بزند و یا هم آنان را از پیشرفت بازدارند.
قیام کننده ها به گروه های ترویستی ازجمله طالبان مسلح هشداردادند که اگربخواهند به تاله وبرفک برگردند کشته خواهند شد.
رهبرقیام کننده های ولسوالی تاله و برفک می گوید اگرخانواده ای خواست تروریستان را درخانه ی شان جا دهند , آنان خانه اش را آتش می زنند و خود شان را به دولت تسلیم می کنند.
فیض محمد امیری ولسوال تاله وبرفک ولایت بغلان می گوید که قاری معراج , قاری موسی وقاری وکیل , قوماندانان محلی طالبان درتاله وبرفک ازترس قیام کننده ها به دره غوربند ولایت پروان فرارکرده اند واما نیروهای امنیتی برای گرفتاری شان ازپی آنان رفته اند.
درجریان سالهای اخیر با حضور وفعالیت گروه های تروریستی ازجمله طالبان مسلح دربخش هایی ازولایت بغلان به ویژه ولسوالی تاله وبرفک , روند بازسازی خیلی کند بوده است.
طالبان دراین ولسوالی زنده گی عادی مردم را برهم زده بودند و به پروژه های بازسازی نیز اجازه تطبیق نمی دادند.
ولسوال تاله وبرفک ابرازامید واری می کند که پس از فراری شدن افراد وابسته به گروه طالبان وبا موجودیت قیام کننده ها , روند بازسازی دراین ولسوالی ازسرگرفته شود و مردم به آرامش کامل دست یابند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا