جامعه

طرح های جامعه مدنی به خاطر نهادینه شدن فرهنگ حفاظت محیط زیست

کابل باختر 25سنبله
فعالان جامعه مدنی طرح های شانرا بخاطر بهبود ونهادینه شدن فرهنگ حفاظت محیط زیست در یک نشست امروز ارائه کردند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ،لیلا سامانی رییس روابط عامه اداره حفاظت محیط زیست در برنامه یی که از سوی اداره میدیوتیک افغانستان به همین مناسبت در شهر کابل برگزارشد، گفت: هرگاه به زندگی روزمره خود نظر بیندازیم هر یک ما سبب آلودگی محیط زیست هستیم واین به خاطری است که از کودکی در مورد حفاظت محیط زیست به ما آگاهی لازم داده نشده است وبرعکس  تخریب محیط زیست در بین شهروندان زیادتر ترویج یافته است.
سامانی غرس نهال را در حفاظت از محیط زیست موثر خواند و گفت: هرگاه فرهنگ نهال شانی را نهادینه سازیم می توانیم از آلودگی بیشتر محیط زیست جلو گیری کنیم .
نجیبه فعال جامعه مدنی گفت نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان هیچ یک برنامه محافظتی از محیط زیست ندارند .
وی افزود: هرگاه به سطح ملی اراده حفاظت از محیط زیست را به وجود آوریم و توجه حکومت را جلب کنیم که یک بودجه یی را به این منظور اختصاص می دهد، کارهای تبلیغاتی وتحقیقی را راه اندازی کنیم تا آگاهی شهروندان در رابطه به حفاظت از محیط زیست افزایش یابد، محیط زیست ما بهتر خواهد شد.
گروه هنر سالارطرح ایجاد باغ های عمودی را یک گزینه خوب برای حفاظت محیط زیست می داند.
عزیز رفیعی احداث جنگلات را با استفاده از پروژه صندوق سبز تغییر اقلیم مناسب ترین روش به این منظور خواند وپیشنهاد کرد که وزارت زراعت با درخواست پول از طریق این صندوق می تواند گام موثر در زمینه بردارد .
حاحی حمید رییس اداره میتودیک افزود که نهاد میدیدتیک از دو سال به اینسو شبکه خبر نگاران حفاظت محیط زیست را ایجاد کرده است وبیشتر از دوصد گزارش محیط زیست را از طریق رسانه ها به نشر رسانیده است واکنون می کوشد به انتخاب طرحی از جانب شهروندان گزارش های تحقیقی یی را در این بخش آماده کند تا نتایج ملموس تر داشته باشد .
حمید حاحی هدف این برنامه را جمع آوری طرح های شهروندان به خاطر راه اندازی کارزار مبارزه علیه آلودگی محیط زیست خواند .
همچنان نجیبه ایوبی رییس کلید گروپ ،امید شریفی مسوول گروه هنر سالار،عزیز رفیعی ،ویاسین ستیز به عنوان شهروندان مسوول طرح های شانرا با خبرنگاران حفاظت محیط زیست شریک کردند. ختم/فرزانه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا