اقتصاد

ریگ برداری ازبستر دریا ها درغرب کشور قانونی میشود

زرنج 24 قوس باختر
جلسه مشترک کمیته نظارت و ارزیابی و کمیته سمع شکایات با روسای حوزه دریای هریرود و معادن و صنایع  بخاطرقانون مند ساختن روند  ریگ برداری از بستر دریاها برگزار شد.
محمد سردار بهادری رییس کمیته نظارت و ارزیابی شورای ولایتی هدف از این جلسه را رفع مشکلات موجود در ساحاتی عنوان کرد که از سوی قراردادی ریگ برداری میشود.
اوگفت : شورای ولایتی مبتنی برشکایاتی که از مردم دریافت نموده ،دریافته است که ریگ برداری توسط قراردادی ها غیرمعیاری است .
به باوراقای بهادری ،  ریگ برداری غیرمعیاری سبب متضررشدن مردم  ،ازبین رفتن  پلچک ها و ستون های برق میشود.
عبدالجمیل الماسی  رییس معدن و صنایع ضمن تقدیر از عملکرد شورای ولایتی افزود: ریگ برداری از بستر دریاها توسط قراردادی ها باید معیاری و استاندارد باشد .
الماسی از ریاست دریای هریرود خواستار نظارت بر عملکرد قراردادی ها شد .
ازسوی دیگر سید حسن فضلی رییس حوزه دریایی هریرود میگوید: این اداره مکانهای مشخصی را غرض ریگ برداری معرفی نموده وساحات ممنوعه  را نیزمشخص ساخته است .
در این جلسه فیصله بر این شد تا هیئتی متشکل از ادارات ذیربط همراه با شورای ولایتی نظارت و بررسی دقیقی از ساحات ریگ برداری بعمل بیاورند و ساحات ممنوعه و غیر ممنوعه را مشخص سازند و نیز قراردادی ها مطابق به قانون و قرارداد تعین شده از سوی ریاست معادن و صنایع فعالیت خود را انجام دهند در غیر این صورت برخورد قانونی همراه متخلفین صورت خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا