سیاست

مشاور امنیت ملی: به نتایج مذاکرات چهارجانبه خوشبین هستیم

کابل باختر 12 دلو
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری امروز با یوجینگ سفیر کبیر جمهوری مردم چین در کابل ملاقات کرد. در این دیدار روی همکاری های دو جانبه و تجهیز  نیروهای ملی دفاعی و امنیتی  افغانستان بحث صورت گرفت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی به آژانس باختر، مشاور امنیت ملی کشور، همکاری های اقتصادی و نظامی جمهوری مردم چین با جمهوری اسلامی افغانستان را ستودنی دانسته و آنرا با اهمیت خواند.
اتمر از حضور کشور چین در گفتگوهای چهارجانبه صلح ابراز امتنان نموده، با ابراز این مطلب که با حضور کشور چین در این گفتگوها امیدواری رسیدن به صلح بیشتر گردیده است، افزود: جمهوری چین نقش کلیدی را در این زمینه دارد و میتواند با استفاده از نفوذ منطقه یی خود، گفتگوهای صلح افغانستان را به نتیجه مثبت برساند.
یوجینگ سفیر جمهوری مردم چین گفت «کشورش متعهد به تداوم همکاری های خود با جمهوری اسلامی افغانستان در عرصه های اقتصادی و امنیتی میباشد.»
سفیر چین یکبار دیگر حمایت کشورش را از پالیسی دولت جمهوری اسلامی افغانستان در جهت تامین امنیت و تحکیم صلح اعلام نمود. همچنان وی ابراز داشت که مذاکرات چهارجانبه صلح به نتایج مثبت انجام خواهد یافت.
درین دیدار پیرامون سایر مسایل مورد علاقه دو جانبه نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا