اخبارامنیت

کمیسیون حقوق بشر؛ نیروهای دولتی عامل کشتن یک زن و کودکش در خوست اند

کابل/ ۲۱  حمل/ باختر

کمیسیون حقوق ‌بشر با ابراز نگرانی از تلفات افراد ملکی درمنازعه های جنگی از طرف‌های درگیر خواسته است ‌خشونت‌ها را متوقف کنند.

به گزارش آژانس باختر: این کمیسیون امروز با نشر گزارشی گفته است که نیروهای دولتی مسبب کشته شدن یک زن و کودکش در خوست اند که ۸ حمل در پی اصابت یک هاوان بر منزل شان  جان باختند.

این حادثه  ۸ حمل در ولسوالی صبری خوست اتفاق افتاد٬ مرگ این زن و کودکش تظاهرات وواکنش های را در صبری در پی داشت و معلوم نبود کی عامل این رویداد است و حالا کمیسیون حقوق بشر می گوید که راکت نیروهای دولتی موجب مرگ یک زن و کودک در خوست شده‌است.

کمیسیون حقوق بشراضافه کرد که در این رویداد شش غیر نظامی دیگر به شمول زنان و کودک زخمی شده‌اند٬در گزارش از حکومت خواسته شده است با بررسی ‌این قضیه، عدالت را برای قربانیان تأمین کند.

کمیسیون حقوق بشرگفته است معلومات ابتدایی دربارۀ این قضیه ضد و نقیض بود و مقامات محلی در دادن معلومات به ‌گونه لازم همکاری نکردند.

کمیسیون حقوق ‌بشر با ابراز نگرانی دربارۀ قربانی‌شدن غیرنظامیان، از طرف‌های درگیر خواسته است که با احترام‌ گذاری ‌به خواست جمعی مردم به ‌برقراری صلح فراگیر، عادلانه و پایدار، ‌خشونت‌ها را متوقف کنند. زیوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا