سیاست

حامدکرزی :

بیرق دفتر قطر دریک لحظه بلند گردید درلحظه دیگر  پایین آورده شد
کابل باختر 18 اسد
حامدکرزی  رئیس جمهوری اسلامی افغانستان  گفت،  اگر طالبان  دفتر شان را در داخل  کشور می گشودند  ، نه دوباره  بسته می شدونه هم بیرق آنان پایین میگردید .
گزارشگر آژانس باختر  می نویسند ، رئیس  جمهور که دیروز پس از ادای  نماز عید  سعید فطر درارک ریاست جمهوری با خبرنگاران صحبت  میکرد  طالبان را خطاب کرد ؛ وگفت  خانه  بیگانه هیچ گاهی  ازشما نمی  شود  ودرجریان گشایش دفتر  درقطر  دیديد که صاحب خانه نبودید  بلکه مهانی  بودید که عزت نشدید وبیرقي راکه  دریک لحظه بلند  کرده بوديد  درلحظه دیگر  پایین  آورده شد.
رئیس  جمهور در ادامه سخنانش  به طالبان خاطر نشان کرد اگر همین مذاکرات را  درخاک خود انجام میدادید همچو سایر احزاب  سیاسی افغانستان دفتر  می گشودید،بیرق بلند میکردید  ولوحه نصب می نمودید  نه دفتر  شما  بسته  می شد ونه هم  لوحه وبیرق  شما دوباره  پایین  آورده می شد و از ینکه دراختیار  خارجی ها بوديد  ،بیرق تان پایین گردید وتوان ممانعت رانداشتید .
این خطاب  حامدکرزی  به طالبان به معنای  آن بود که  طالبان  باید از جنگ دست بکشند ومطابق به قانون اساسی  ونیز  با استفاده از جوحاکم دموکراسی درکشور  همچو سایر احزاب  سیاسی به ایجاد دفتر  وفعالیت های سیاسی  درداخل کشور  بپردازند .

 

رئیس جمهور به طالبان تفهیم کرد که آنان  هنوز  فرصت دارند تا بیایند  ازطریق مبارزات سیاسی  مسالمت آمیز  که قانون اساسی  اجازه می دهد ، درمیان مردم  جاگیرند واعتماد مردم را به خود جلب نمایند  درکاروان  پیشرفت  وترقی افغانستان خود را سهیم  سازند جایگاه  سیاسی  شان را از طریق  آرای مردم  رقم بزنند نه راه هایی که آنان را به تركستان می کشاند،وبه غلامي و مزدوري .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا