اخبارصحت

طرح مبارزه با موج دوم ویروس کرونا در کشور مورد ارزیابی قرار گرفت

کابل/ 5 قوس /باختر

داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست وزارت صحت‌عامه، در نشستی با مسوولان صحی این وزارت طرح مبارزه با موج دوم ویروس کرونا در کشور را مورد ارزیابی قرار داد.

این طرح به خاطر هماهنگی و رسیدگی بیشتر به بیماران مصاب به ویروس کرونا و تمرکز بیشتر روی موارد مهمی که نیاز است با در نظر داشت وضعیت گذشته و فعلی ساخته شده است.

داکترعثمانی در این نشست روی موارد ذیل از جمله: انکشاف ظرفیت تشخیص بیماران مصاب به ویروس کرونا، پیشرفت ها در این مورد، بهبود سیستم تداوی در شفاخانه های مرکز و ولایت ها، ظرفیت تداوی خانگی، نصب سیستم آکسیجن در شفاخانه ها، پیشرفت در قراردادهای تهیه و تدارک تجهیزات و ادویه مراکز صحی مبارزه با ویروس کرونا، با مسوولان صحبت کرد و در مورد هدایت لازم داد.

داکتر عثمانی، در مورد تفویض صلاحیت مصارف به خود شفاخانه ها، بهبود سیستم وقایه، هماهنگی بیشتر، انکشاف طرح متذکره، هماهنگی با شرکای صحی در مورد تهیه و خریداری اجناس و ضروریات طبی زیر چتر وزارت صحت‌عامه با اشتراک کنندگان صحبت کرد و خواهان همکاری بیشتر مسوولان در این راستا شد.

داکترعثمانی،افزود که  روی ظرفیت سازی بیشتر تداوی بیماران، سیستم شفت کارمندان صحی شفاخانه ها، شناسایی بیماران مشکوک به ویروس کرونا و موارد مهمی دیگر با اشتراک کنندگان صحبت کرد و هدایت داد که کمیته هایی در این راستا تعیین شود. تا روی وضعیت سیستم صحی در گذشته، وضعیت فعلی و انکشاف هایی که در این راستا صورت گرفته است کار کنند.

هم‌چنان اشتراک کنندگان این نشست نظریات و پیشنهادات خود را به خاطر بهبود موضوعات مطرح شده با سرپرست وزیر وزارت صحت‌عامه ارائه کردند و وعده همکاری بیشتر را در این راستا به رهبری این وزارت سپردند. مومنه احمدیار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا