جامعه

ملا امامان و واعظان شهر کابل،طالبان باید ازحزب اسلامی بیاموزند

کابل باختر/ 16/ میزان
ملا امامان ، واعظان و خطیب های مساجد وتکیه خانه های شهر کابل امروز قبل ازادای نماز جمعه ضمن موعظه های دینی شان از گروه های مخالف مسلح خواستند به ندای صلح لبیک گویند و دیگر باعث کشتار مردم نشوند .
گزارشگر آژانس باختر مینویسد : ملا امامان ، واعظان و خطیبان مساجد وتکیه خانه های شهر کابل امروز قبل از ادای نماز جمعه صلح را یک امر الهی خوانده از مخالفان مسلح خواستند تا به ندای صلح طلبانه مردم افغانستان پاسخ گویند وبیش ازاین باعث کشتار مردم و ویرانی کشور نشوند.
آنها به استناد به موافقنامه اخیر صلح میان حکومت افغانستان وحزب اسلامی گلبدین حکمتیار یاد آور شدندکه امضاء این موافقتنامه نشان داد که گروه های سیاسی و مسلح دارند به حقانیت دولت افغانستان پی میبرند و به این نکته میرسند که جنگ راه حل درکشور نیست پس ضروراست تا طالبان از حزب اسلامی بیاموزند. آنها گفتند آنچه میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار به نام صلح امضاء شد از یکطرف بیانگر آن است که مخالفان مسلح به بیهودگی جنگ پی میبرند درکنار آن دولت افغانستان حقانیت و قانونمند بودن خود را به اثبات میرساند و دروجودچنین موافقتنامه پایه های حکومت استحکام میابد و زمینه برای حکومتداری خوب مساعد میشود.
ملاامامان وواعظان مساجد وتکایای شهرکابل از طالبان که عامل اصلی جنگ در افغانستان اند خواستند که به امر خداوند منان که صلح را خیر دانسته پاسخ گویند وچون حزب اسلامی ادامه جنگ را مردود دانسته وجای شان را درکنارمردم پیدا نمایند زیرا جنگ راه حل مشکلات جاری نیست و ادامه آن به جز تباهی و بربادی بیشتر به مردم و کشور پیامدی دیگری نخواهد داشت.
آنها ازطالبان خواستند که زیاد تر به گفته های لجوجانه شان پافشاری نکنند زیرا زود یا دیر آنها پی خواهند برد که با ادامه جنگ دربرابر مردم ، اشتباهات زیادی را مرتکب شده اند حداقل امروز از صلح حرف بزنند و تا فردا که دیر نشده جان شماری از هموطنان مسلمان شان را نجات دهند
این ملا امامان وواعظان صلح را یک تحفه الهی و خیر بشر را درآن نهفته دانسته اند وکسانیکه از این امر سرکشی میکنند، جزآنان شمرده میشوندکه با خداوند قادر دشمنی میکنند و باعث قتل نفس های بیگناه میشوند.
آنها تاکید کردند که تفاهمنامه صلح با حزب اسلامی گلبدین حکمتیار الگو و نمونه خوبی از حسن نیست دولت افغانستان است که نشان میدهد این دولت تحمل و دیدگاه وسیع دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا