جهان

برگزاری تجمع در حمایت از معترضان انتخابات بلاروس در مسکو

مسکو / ایرنا/۲۸ اسد/ باختر
ده ها نفر از ساکنان مسکو با تجمع در مقابل سفارت بلاروس در مسکو با معترضان در بلاروس به نتایج انتخابات این کشور اعلام همبستگی کردند.
رسانه های روسی ازجمله شبکه تلویزیونی روسی «لایف» و خبرگزاری روس بالت امروز اعلام کردند:که  این تجمع شب گذشته در مقابل سفارت بلاروس واقع  در مرکز مسکو برگزار شد و شرکت کنندگان در آن پرچم های مخالفان دولت بلاروس (سفید و سرخ ) و پلاکاردهایی با مضمون مخالفت با الکساندر لوکاشینکو در دست داشتند.
چند مامور پولیس در مقابل ساختمان سفارت بلاروس حضور داشتند و ساعت 21 به وقت محلی از معترضان خواسته شد تا محل را ترک کنند.
تجمع های مشابهی اما با تعداد کمتر در چند روز اخیر در مقابل سفارت بلاروس در مسکو برگزار شده است.
ناآرامی ها در بلاروس در پی اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور آغاز شد و به بخش هایی از جامعه سرایت کرد که به طور معمول وفادار به رییس جمهوری تلقی می شدند، به طوری که کارگران کارخانه های بزرگ دست از کار کشیدند و بخشی از بدنه پولیس، روزنامه نگاران رسانه های دولتی و یکی از سفیران بلاروس به صف معترضان پیوستند.
مخالفان لوکاشینکو مدعی اند که وی در انتخابات ریاست جمهوری تقلب کرده است تا ماندن خود در قدرت را تضمین کند. اما لوکاشینکو با استناد به نتایج رسمی اعلام شده که از تصاحب بیش از ۸۰ درصد آرا از سوی وی حکایت دارد، شکست در انتخابات را رد کرده است.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا