سیاست

محمد اشرف غنی با والیان بلخ، سمنگان، جوزجان، سرپل و فاریاب در راستای مبارزه با ویروس کرونا، صحبت کرد

کابل/14حمل/باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز از طریق ویدیوکنفرانس، گزارش والیان بلخ، سمنگان، جوزجان، سرپل و فاریاب را در خصوص اقدامات کمیته های ولایتی مبارزه با ویروس کرونا را شنید.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این ویدیو کنفرانس والیان بلخ، سمنگان، جوزجان، سرپل و فاریاب، ضمن ارائه گزارش شان، در خصوص تدابیر، اقدامات و چالش ها صحبت کردند و پیشنهاد های خویش را در رابطه به جلوگیری از شیوع ویروس در ولایت های متذکره و تهدید برخاسته از آن، بیان داشتند.
والیان مذکور در خصوص آمادگی های خویش در امر مبارزه با ویروس کرونا در ولایت های مربوط شان به ویژه در رابطه به آگاهی دهی از طریق علمای دین و تیم های آگاهی عامه، معلومات دادند.
همچنان آنان در مورد اقدامات وقایه ، ایجاد ساحات قرنطین و کمیته ها در سطح ولسوالی ها، آمادگی برای مدیریت بازارها و جلوگیری از احتکار صحبت کردند و پیشنهاد های شان را به خاطر اتخاذ تدابیر به افرادی که از کارهای روزمره باز می مانند، فراهم کردن تجهیزات طبی و توجه به لابراتوارها، محصولات دهقانان و سردخانه ها و فراهم کردن بودجه برای تولید مواد تبلیغاتی، مطرح کردند.
سپس امرالله صالح معاون اول رییس جمهور صحبت کرد و از والیان خواست که به خاطر مدیریت بهتر حوادث طبیعی، در مورد وضعیت اضطراری و چگونگی کمک ها در ده سال گذشته معلومات ارائه کنند تا دولت بتواند قبل از وقوع حوادث طبیعی، کمک های خویش به ساحات تحت تهدید، ارسال کند.
همچنان معاون اول رییس جمهوری از والیان خواست که یک تخمین واقعبینانه از افراد نیازمند ولایت ها را ارائه کنند تا به مستحقین کمک های لازم صورت گیرد.
امرالله صالح افزود که به خاطر دستیابی ولایت ها به مواد تبلیغاتی و اطلاع رسانی با وحید عمر مشاور ارشد رییس جمهوری و رییس کمیتۀ دولتی ارتباطات عامه، در تماس شوند.
رییس جمهوری در صحبت هایش در این ویدیوکنفرانس، با سپاسگزاری از بخش خصوصی و کارمندان  طبی به خاطر مبارزه شان با ویروس کرونا، گفت که والیان بلخ، سمنگان، جوزجان، سرپل و فاریاب یک تخمین واقعبینانه و فهرست اقشار بی بضاعت را مبتنی بر استعجالیت به خاطر کمک به ولایت های متذکره، ترتیب کنند.
رییس جمهوری گفت که به هر ولایت بلخ و فاریاب مبلغ ۵۰ میلیون افغانی و به هر ولایت  سمنگان، جوزجان و سرپل مبلغ ۲۰ میلیون افغانی انتقال شود تا در روشنی یک ساختار شفاف به منظور مبارزه با ویروس کرونا به مصرف برسد. 
محمد اشرف غنی با تاکید بر این که نوع ضروریات باید مشخص و واضح شود، گفت که با بخش خصوصی همکار هستیم و از تولیدات داخلی حمایت می کنیم. وی افزود که هیئت رهبری دولت حد اقل روزانه دو تا سه ساعت جلسات تصمیم گیری را در راستای مبارزه با ویروس کرونا، تدویر می کند.# احمدضیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا