امنیت

برگشت مردم کندز به زنده گی عادی

کندز باختر 20 میزان
نبرد از شهر کندز به بیرون شهر منتقل شده ومردم آهسته ، آهسته بخانه هایشان باز می گردند اما این نبرد بسیاری از خانواده ها را دراین شهر داغدار کرده است.
خبرنگار آژانس باختر که از ولایت کندز خبر میدهد می گوید: بسیاری خانواده های که درنزدیکی جبهه های طالبان قرار داشته اند  بیشتر متضرر شده اند یکی از این خانواده ها که دو برادرش درجریان  درگیری های شهر کندز شهید شده اند می  گوید، در روز سوم جنگ شدت بیشتر یافت و خانواده ها  تصمیم گرفتند تا از شهر کندز به یک محل  امن برویم ، وقتی از خانه بیرون شدیم دو برادرم  یکی بیست و دوساله ودیگر ش هفده ساله بود شهید شدند  و برادر زاده ام نیز زخم برداشت .
این شهروند کندز می گوید: تنها خواسته ما برقراری امنیت دراین شهر است و آرزوی دیدن آرامش وامنیت را دراین شهر داریم .
این درحالیست که وضعیت امنیتی درکندز بهبود یافته است ومردم پس از گذشت دوهفته جنگ امیدی برای بهبود امنیت پیدا کرده اند .
آنان می گویند: هنوزهم مشکلات محیط زیستی از جمله نبود آب آشامیدنی صحی ، برق کامل وجود ندارد وفقط شب گذشته بخشی از شهر با برق روشن شده بود.
سرپرست ولایت کندز می گوید: نیروهای امنیتی هنوز هم مصروف عملیات تصفیوی خانه بخانه درحومه شهر کندز بوده و دستاورد های خوبی دارند  چنانچه در نیمه این عملیات  بیست طالب مسلح را از منازل مسکونی که بطور پنهانی به جنگ ودرگیری ادامه می دادند بازداشت کرده اند .
سرپرست ولایت به مردم اطمینان می دهد که دو باره به خانه های شان برگردند ومشکل آب وبرق آنان الی دو روز دیگر  حل خواهد شد .
به گفته وی؛ دشمن تاب و توان مقابله با نیروهای امنیتی را نداشته  وتوسط همین نظامیان با شهامت درگوشه ، گوشه کندز  تعقیب خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا