سیاست

رؤسای جمهور افغانستان و آذربایجان روی همکاری‌های دوجانبه صحبت کردند

کابل باختر 21 سرطان
محمداشرف غنی رئیس‌جمهوری اسلامی افغانستان در سفراش به بلجیم، دیروز با الهام علی‌اوف رئیس‌جمهور آذربایجان در شهر بروکسل دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار دو جانب پیرامون گسترش همکاری‌ها، تجهیزات نظامی، واردات تیل و استخراج معادن صحبت کردند و توافق صورت‌گرفت که هیئت‌های دوکشور در مورد واردات تیل از آذربایجان و روشن‌شدن ظرفیت تیل در افغانستان، نشست مشترک را برگزار نمایند.
رئیس‌جمهور الهام علی‌اوف ضمن حمایت از مذاکرات صلح بین‌الافغانی، از همکاری‌های کشورش با افغانستان در عرصه‌های ترمیم هلیکوپترها، تجهیزات نظامی، معلوم‌نمودن ظرفیت تیل در افغانستان و استخراج معادن اطمینان‌داد.
رئیس‌جمهور کشوراز همکاری‌های آذربایجان با افغانستان تشکرکرده گفت که هیئت‌های تخنیکی مشترک دو کشور، پلان عملی سرمایه‌گذاری را در بخش تیل و استخراج معادن، ترتیب نمایند.

محمداشرف غنی، با ارزنده‌خواندن استفاده از تجارب آذربایجان در عرصۀ استخراج معادن نفت و گاز، از الهام علی‌اوف رئیس‌جمهور آن کشور خواست تا در بخش‌های استخراج معادن و تیل نیز در افغانستان سرمایه‌گذاری نماید. احمد ضیا احمدی
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا