جامعه

شش افغان حین تلاش به رفتن غیرقانونی به ایران درهرات دستگیرشدند

شهرهرات باختر
شش تن ازکسانیکه قصد داشتند بصورت غیرقانونی راهی کشورایران شوند ازسوی نیروهای پولیس سرحدی دستگیرشدند.
این افراد باشنده گان ولایت فاریاب میباشندکه شب گذشته ازسوی نیروهای پولیس سرحدی ازمرزاسلام قلعه شناسایی ودستگیرشدند.
یک مسوول پولیس سرحدی به آژانس باخترگفت که متهمان میخواستندبصورت غیرقانونی داخل خاک ایران شوندکه بازداشت شدند.
این قوماندان سرحدی می گوید که  نیرو های پولیس سرحدی با دستگیری این افراد نمی گذارند تا آنان با خطرشکنجه وزندانی شدن درایران روبه رو شوند.
این مسوولان ازشهروندان میخواهندتاازراه های قانونی به کشورهای همسایه مسافرت نمایند درغیران تحت پیگرد نیروهای امنیتی قرارمیگیرند.
این درحالیست که مسوولان ریاست مهاجرین ولایت هرات میگویند امسال بیش از یک صد هزار تن از مهاجرین افغان ازایران رد مرزشده اند
حمید الله خطیبی رئیس مهاجرین به رسانه ها گفته است افراد رد مرز شده کسانی هستند که سند اقامت در کشور ایران را نداشته اند.
بگفته خطیبی در میان این افراد شماری هستند که سند اقامت قانونی در کشور ایران را دارند اما به دلایلی از آن کشور رد مرز شدند.
رئیس اداره مهاجرین ولایت هرات ضمن انتقاد از کارکرد کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان   که وظیفه حمایت از مهاجرین افغان در منطقه مرزی هرات را دارد گفت این اداره کمکهایش را در این عرصه کاملا” محدود ساخته است.
وی اداره کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان  را متهم به بی پروایی در این زمینه نمود و گفت این اداره تا به حال نتوانسته در قسمت اعزام مجدد مهاجرین رد مرز شده ای که دارای اسناد اقامت قانونی در کشورایران بودند فعالیتی را انجام دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا