سیاست

نایب اول ولسی جرگه دموکراسی واقعي را خواست همه ملت هاي جهان دانست

کابل 11 سرطان 1392

میرویس یاسینی نایب اول ولسی جرگه با رئیس مؤسسۀ NDI ملاقات نمود.

به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ولسی جرگه به آژانس باختر:

در این ملاقات، طرفین در رابطه به انتخابات، روند دموکراسی، سیستم های انتخاباتی در کشورهای جهان و روند صلح و مذاکره و تبادل نظر نمودند.

نایب اول ولسی جرگه، دیموکراسی واقعی را خواست همۀ ملت های جهان دانسته، افزود که نهادینه شدن دموکراسی باعث اعتماد مردم نسبت به حکومت ها گردیده و در نتیجه سبب پیشرفت و ترقی می گردد.

هردو جانب در مورد سیستم های انتخاباتی و نقش کشورهای دوست در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی سال 1393 افغانستان نیز صحبت نموده، همکاری تخنیکی و نظارتی مؤسسۀ NDI را در این مورد، مهم دانستند.

یاسینی ضمن سپاس از همکاری های این مؤسسه، به چالش های موجود فرا راه انتخابات اشاره نمود و خاطرنشان ساخت که برگزاری انتخابات به منظور انتقال قدرت مسالمت آمیز، حتمی و ضروری می باشد.

نایب اول ولسی جرگه، اظهار داشت که با استفاده از تجارب انتخابات های گذشته، همه نهادهای مسئول باید به خاطر برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه به نحوی که نتایج آن قابل قبول برای همه باشد، سعی نمایند.

نایب اول ولسی جرگه، در مورد صلح و مذاکره گفت که هر گونه تلاش برای تأمین صلح باید به رهبری افغان ها صورت گیرد.

یاسینی، پذیرفتن قانون اساسی، توقف خشونت ها و سهیم شدن از طریق روند دموکراتیک توسط مخالفین را شرط اساسی تأمین صلح و ثبات در کشور دانست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا