جهان

جانسون از مسلمانان بریتانیا خواست در ماه رمضان، قرنطین را رعایت کنند

لندن –/ایرنا/5 ثور باختر

صدراعظم بریتانیا با بیان تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از مسلمانان این کشور خواست تا شرایط قرنطین را رعایت کنند. «بوریس جانسون» دیروز با انتشار پیامی در حساب تویتری دفتر صدارت نوشت: ماه رمضان امسال با سال‌های گذشته متفاوت است.
در این ماه ضروری است که با در خانه ماندن و حمایت از سازمان ملی صحت ، جان خود و مردم را حفظ کنیم.
همچنین وزیر صحت بریتانیا دیروز در کنفرانس خبری روزانه دولت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به مسلمانان تبریک گفت و از آنان خواست که از شرکت در مساجد و آیین مذهبی مربوط به این ماه اجتناب کنند.
وی افزود که از اهمیت گردهمایی مسلمانان در این ماه و سختی شرایط قرنطین مطلع است اما برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گزینه دیگری وجود ندارد. «کی‌یر استارمر» رهبر جدید حزب کارگر بریتانیا نیز با انتشار پیام تصویری در تویتر از مسلمانانی که در بخش‌های کلیدی جامعه از جمله سازمان صحت آن کشور «در این شرایط حیاتی» خدمت می‌کنند قدردانی کرد و به تمام مسلمانان فرا رسیدن این ماه را تبریک گفت.
دولت بریتانیا از ۴ حمل گذشته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با اعلام وضعیت اضطرار، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت.
بر اساس این مقررات تمام مساجد، کنیسه‌ها، کلیساها، سالون‌های ورزشی، مکاتب و آرایشگاه‌ها تعطیل شدند. بریتانیا دوره اوج همه گیری کرونا را سپری می‌کند و طبق آخرین آمار منتشر شده بیش از ۱۸ هزار جان خود را در آ ن کشوراز دست داده‌اند. # فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا