جهان

انتخابات امریکا؛ تاریخ نخستین مناظرۀ ترامپ و بایدن تعیین شد

واشنگتن/ وی او ای / ۱۸ سنبله/باختر
دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه و جوبایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا به تاریخ ۲۹ سپتمبر نخستین مناظرۀ شان را انجام می‌دهند و انتظار می‌رود که هر دو نامزد مناظرۀ سخت و مملو از انتقاد بر همدیگر داشته باشند.
مناظره های انتخاباتی در امریکا، به گونۀ سنتی فرصتی برای هرنامزد ریاست جمهوری است تا کارکرد گذشته و طرح خود را برای چهار سال ریاست جمهوری در خصوص مسایل بسیار مهم و اساسی ارائه کنند. نامزدان همواره در جریان مناظره بررقیبان خودمی تازند و انتقادات سختی از یک‌دیگر نیز می‌کنند.
جنیفر مرسیکا، استاد پوهنتون در ایالت تکزاس با اشاره به مناظرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میان دونالد ترامپ و هیلاری کلنتن، نامزد حزب دموکرات در آن انتخابات می‌گوید که  ترامپ در این انتخابات نیز روش همسانی در پیش خواهد گرفت.
شکل مناظره های انتخابات ریاست جمهوری امریکا از سال ۱۹۶۰ به این سو یکسان است و نامزدان به پرسش‌های مجری مناظره پاسخ می‌دهند و برای ارایۀ پاسخ وقت معین و مشخص دارند.
مناظره همچنان فرصتی برای هر نامزد است تا در مورد موضعگیری رقیبش در خصوص مسایل مختلف معلومات حاصل کند و فرصتی است تا طرح و برنامۀ یکدیگر را به چالش بکشند وازخود دفاع کنند.
مناظره های انتخاباتی یکی ازپربیننده‌ترین رویدادها در امریکاست. در سال ۲۰۱۶، نخستین مناظره میان دونالد ترامپ و رقیبش هیلاری کلنتن حدود ۸۴ میلیون بیننده داشت و انتظار می‌رود که مناظرات امسال پربیننده تر از گذشته باشد.
انتخابات ریاست جمهوری امریکادرسوم نومبر سال روان برگزار می‌شود.
فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا