سیاست

وزیر امور سرحدات و قبایل، پلان صد روزهء آن وزارت را به رئیس جمهور ارائه کرد

کابل ۲8 ثور باختر
پلان صد روزۀ وزارت امور سرحدات و قبایل طی جلسه ای به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان مورد بررسی قرار گرفت.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهورس به آژانس باختر،در این جلسه که دیروز در ارگ انجام شد، محمد گلاب منگل وزیر امور سرحدات و قبایل، پلان صد روزۀ آن وزارت را در بخش های مختلف از جمله انسجام اقوام، تدویر سیمینار ها در مورد شخصیت های ملی، علمی و سیاسی، تامین همکاری لازم بزرگان، متنفذین قومی و علما با ارگان های امنیتی، تلاش ها در زمینه برقراری صلح و ثبات، ایجاد زمنیه های تعلیمی به مردم ولسوالی های سرحدی، مطالعات در زمینه اقوام ساکن در سرحدات کشور و تقویت سیستم مالی و اداری ارایه کرد.
رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از استماع پلان صد روز نخست وزارت امور سرحدات و قبایل، ضمن تایید پلان مذکور گفت که در این پلان باید پیام تان به مردم افغانستان واضح، واقعبینانه و عملی باشد.
رئیس جمهور گفت که در پلان صد روز نخست باید روی ۹۴ ولسوالی سرحدی که اکثریت شان محروم از خدمات می باشند، تمرکز صورت گیرد.
وی گفت که بالای مسایل وحدت ملی و ارجگذاری به شخصیت های ملی، علمی و فرهنگی کار های بیشتری صورت گیرد و به  هموطنان ما که در سرحدات کشور سکونت دارند این احساس و ذهنیت داده شود که حکومت به آنها توجه دارد و به مشکلات شان رسیده گی می نماید.
رئیس جمهور گفت که وزارت های امور سرحدات و قبایل، تحصیلات عالی و معارف مشترکاً کار نمایند تا فرزندان ولسوالی های سرحدی کشور به تعلیم و تحصیلات عالی دسترسی بهتر پیدا کنند.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا