فرهنگ

مشاور ارشد ریاست جمهوری : برای فعلاً هیچ نیازی به تعدیل قانون رسانه‌ها دیده نمی‌شود

کابل/ ۲ سرطان/ باختر
مشاور ارشد رییس جمهور می گوید که برای فعلا هیچ نیازی برای تعدیل در قانون  رسانه های همگانی وجود ندارد.
به گزارش آژانس باختر: وحید عمر مشاور ارشد رییس‌جمهوری در امور روابط عامه و استراتیژیک در توییترش نوشته است: هر گونه تعدیل در قانون رسانه‌ها مستلزم بحث و نظرخواهی با تمام شرکا به شمول نهادهای رسانه‌یی است. هدایت رییس‌‌جمهوری واضح است. هیچ تعدیلی در قانون رسانه‌ها نخواهد آمد مگر این‌که به منظور بهبود وضعیت آزادی بیان باشد. برای فعلاً هیچ نیازی به تعدیل قانون رسانه‌ها دیده نمی‌شود.
به این ترتیت این مقام ارشد حکومتی به نگرانی هایی پاسخ گفت که  در روز های اخیر جامعه رسانه یی افغانستان را متاثر کرده است.
طی چند روز اخیر مساله تعدیل در قانون رسانه های همگانی یک مساله داغ در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بود تا سرحدی که ولسی جرگه از آوردن هر نوع تعدیل در این قانون هشدار داد.
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نیز به دنبال نگرانی رسانه‌ها و نهادهای حامی رسانه‌ها از تعدیل قانون رسانه‌های همه‌گانی، تاکید کرد، در صورتی که این طرح تصویب شود، به آزادی بیان در کشور آسیب خواهد رسید.
هفتۀ گذشته رسانه‌ها و نهادهای حامی رسانه‌ها در یک نامۀ سرگشاده عنوانی رییس‌جمهوری تاکید کرده اند که طرح جدید تعدیل قانون رسانه‌های همگانی که از سوی حکومت ترتیب شده است، محدود‌کنندۀ آزادی رسانه‌ها، خلاف قانونی اساسی و میثاق‌های بین‌المللی است.
مگر گفته های اخیر وحید عمر پایان همه نگرانی  ها و سر و صدا هایی است که در روز های اخیر  در مورد تعدیل قانون رسانه های همگانی به وجود آمده بود. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا