جامعه

از روز عاشورا گرمیداشت گردید

کابل/4/قوس/باختر
از دهم محرم الحرام روز عاشورا امروز در مساجد، تکیه خانه ها وحسینیه های شهر کابل بزرگداشت به عمل آمد.
به گزارش خبرنگاران آژانس باختر، در این مراسم که با شرکت برخی از مسوولان دولتی، نماینده های شورای ملی، علمای دینی، شخصیت های متنفذ و جمع کثیری از مردم برگزار گردید، سخنرانان شهادت جان گداز امام حسین (ع) و یاران پاک بازش را در چنین روز برای کافه امت اسلامی تسلیت گفته ابراز نمودند که درمتون اسلامی یک سلسله باورهای ارزشمند و متعالی را از آئین پاک یکتاپرستی به تصویر کشانده اند و همه این ارزشها بازتاب دقیق و عمیق از راه و روش قرآن عظیم الشان، حدیث پیامبر گرامی (ص) روایات و احکام اهل بیت پیغمبر گرامی(ص) بوده است.
حضرت امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا ارزشهای والای اسلامی را باخون مطهر شان در صحفه تاریخ درخشان اسلام به عنوان درشت نوشتند و راه و رسم آزاده گی و ازخود گذری،مبارزه علیه باطل و طاغوت را برای پیروان و رهروان مکتب شان بجا ماندند.
دراین مراسم سخنرانان همچنان ابراز نمودند که قیام خونین امام حسین (ع) و یارانش نه تنها یک امر تصادفی نبود، بلکه از جمله هدف های متعالی و ارزشمندی بود که آن حضرت عواقب آنرا در تاریخ پر بار اسلام در ذهن تصویر کرده بود و بدون شک حادثه خونین کربلا به مثابه یک مکتب  ماندگار در جهان باقی خواهند ماند.
دراین مراسم سخنرانان همچنان از مصایب بیش از سه دهه جنگ در کشور که دامنگیر ملت مسلمان و مظلوم کشور ماست یاد آوری کردند و حملات انتحاری و تروریستی را که همه روزه از مردم ما قربانی میگیرند، نکوهش نمودند.
همچنان از اعدام چهارده تن از مجرمین که دست به جرایم جنایی و تروریستی زده و باعث کشتار افراد ملکی و بی گناه ما شده بودند، استقبال نموده، از رییس جمهور کشور خواستند تا دیگر به افراد جانی که امنیت عامه را به مخاطره می اندازند فرصت داده نمی شود و با آنان به طبق احکام  شریعت غرای محمدی برخورد صورت گیرد.
این مراسم با ختم های قرآن عظیم الشان و خیرات در اکثر مساجد تکایا و حسینیه ها ی شهر کابل برگزار گردید.
طبق یک خبر دیگر، از دهم محرم الحرام روز عاشورا در ولایات کشور نیز طی برگزاری ختم های قرآن مجید و خیرات ها بزرگداشت به عمل آمد.
به اساس گزارش های خبرنگاران ولایتی آژانس باختر، دراین مراسم که با شرکت هیئت رهبری، علمای دینی، بزرگان قومی و جمع کثیری از مردم تدویر یافته بود، سخنرانان پیرامون ابعاد شخصیت حضرت امام حسین (ع) و نیز قیام در برابر حکومت یزیدی و فلسفه شهادت آن حضرت و یارانش صحبت نموده، از خداوند منان آرامی و تامین صلح در کشور را استدعا نمودند.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا