آموزش

سرپرست وزارت معارف: کشورما خواستارسرعت دهی درتطبیق پروژه اقرا برای معارف است

کابل باختر26 سنبله
داکتر محمد میرویس بلخی سرپرست وزارت  معارف امروزدردیداربا مسوول تعلیم و تربیه بانک جهانی در حوزه جنوب آسیا و هیئت همراهش، در رابطه به پروژه آن بانک برای معارف، بحث کرد.
به گزارش آژانس باختر، دراین دیدارداکتربلخی در رابطه به پروژه بانک جهانی برای معارف و میزان پیشرفت و تطبیق آن به ویژه در بخش اعمار مکاتب بحث کرد و گفت : " کشورما خواستارسرعت دهی درتطبیق پروژه اقرا برای معارف است . "
داکتربلخی تاکید کرد : " برای تحقق اهداف مورد نظر به ویژه اعمار مکاتب و اصلاح کیفیت خدمات آموزشی نیاز است که بانک جهانی گام به گام با ما پیش برود تا بتوانیم در زمان تعیین شده شاهد تطبیق کامل پروژه باشیم. "
سرپرست  معارف همچنان خواستار هماهنگی هر چه بیشتر میان وزارت‌ های معارف، وزارت بازسازی وانکشاف دهات و بانک جهانی، درراستای تسریع  روند تطبیق پروژه‌ اعمار مکاتب شد.
همچنان مسوول تعلیم و تربیه بانک جهانی در حوزه جنوب آسیا نیز در این دیدار با تشریح چالش‌های فرا راه تطبیق پروژه‌ اقرا، تعهد سپرد که پروژه‌ بانک جهانی برای معارف به طور موفقانه، انجام خواهد شد.
گفتنی است کمک 298 میلیون دالر از سوی بانک جهانی برای توسعه معارف افغانستان صورت گرفته است که این پول در بخش‌های اعمار مکتب و ارتقای کیفیت معارف در کشور هزینه می شود.
به گفته نوریه نزهت سخنگوی وزارت معارف پروژه اقرا ( اصلاح کیفیت معارف) است که درچارچوب این برنامه 298 میلیون دالر، بانک جهانی به اساس قرارا داد که درسال گذشته با وزارت معارف به امضا رسانیده بود، به معارف کمک کرده است.
وی گفت که به اساس این پروژه 2700 مکتب درسال روان در17 ولایت کشور ساخته خواهد شد و همچنان شماری از متخصصان دربخش معارف استخدام می شوند و به همین ترتیب ازاین بودجه دربخش نصاب و سایر بخش ها به منظور بهبود کیفیت معارف استفاده خواهد شد . احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا