جامعه

کانال ننگرهار بازسازی میگردد

جلال آباد 29 دلو باختر
پروژه کانال ننگرهار که بیست وپنج جریب زمین را احتوا میکند بازسازی میگردد.
محمد حنیف گردی وال معاون والی ننگرهار امروز در مراسم افتتاح فارم نهال شانی ستروس گفت، پروژه کانال ننگرهار که در دوران حکومت محمد ظاهر شاه، ایجاد شده بود، در سطح کشور از جمله پروژه های مهم اقتصادی کشور به شمار میرفت ، و با ایجاد این کانال در آب وهوای شهر جلال آباد تاثیرات مثبت به جا گذاشته که به تعداد ده هزار کارگر و کارکنان فنی ومسلکی در این کانال ایفای وظیفه میکردند.
انجنیرزیارت گل رئیس کانال ننگرهار به آژانس باختر گفت که مطابق پلان ریاست زراعت وآبیاری ولایت ننگرهار در نظر است به هزینه بیست ودو ملیون دالر امریکایی طی سه سال پروژه های مربوط کانال ننگرهار بازسازی گردد.
انجنیرزیارت گل افزودکه باباسازی پروژه های کانال ننگرهار سیستم آبیاری سی وپنج هزار هکتار زمین که درآن فارم های مختلف اعمار گردیده تحت آبیاری قرار میگیرد.
وی خاطر نشان ساخت که امسال فارم ستروس در چهارصد جریب زمین ، دوصد جریب جنگلات و در دوصد جریب زمین فارم زیتون و درمجموع نود هزار نهال مختلف النوع در آن غرس میگردد و در بلاک فارم هده که قبلا" در شش هزار جریب زمین ساخته شده بود در طی پانزده سال اخیر کاملا" از بین رفته است آن هم بازسازی میگردد.
همچنان انجنیر زیارت گل گفت که از جمله پنج هزار وپنجصد جریب زمین غصب شده کانال ننگرهار، یکهزار و پنجصد جریب آن دو باره به دست آمده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا