ورزش

اختلافات سیاسی امیدهای المپیك پاكستان را تهدید می كند

كابل باختر اول اسد

رییس اتحادیه المپیك پاكستان گفت:اختلاف میان این اتحادیه و هیات ورزش های پاكستان می تواند مشاركت این كشور در المپیك لندن را مورد تهدید قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،اختلاف درمورد سیاست ورزشی پاكستان قرار است این هفته درجلسه هیات اجرایی كمیته بین المللی المپیك مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

'عارف حسن' رییس اتحادیه المپیك پاكستان گفت:در این مرحله نمی توانم در مورد شركت پاكستان در بازیهای المپیك اظهار نظر كنم. این موضوع در جلسه هیات اجرایی كمیته بین المللی المپیك در روزهای 20 و 21 ژوییه مطرح می شود.

كمیته بین المللی المپیك اوضاع را در پاكستان به دقت تحت نظر گرفته است.

بعد از آنكه هیات ورزش پاكستان بر اجرای سیاست ورزشی ملی سال 2005 پافشاری كرد كه براساس آن مسئولان فدراسیون های ورزشی نمی توانند برای سومین بار منصوب شوند، اختلاف بالا گرفت.

اتحادیه المپیك پاكستان به منشور كمیته بین المللی المپیك استناد می كند كه براساس آن دولت حق دخالت در فدراسیون های ملی وابسته به این اتحادیه را ندارد.

حسن گفت: اتحادیه المپیك پاكستان باید رعایت منشور المپیك را تضمین كند و استقلال خود را حفظ نماید.

این اتحادیه در بیانیه ای اعلام كرد برخی قوانین هیات ورزشی پاكستان و مواد سیاست ورزشی ملی مطابق با منشور المپیك نیست و در صورت عدم اصلاح سریع منجر به انزوای ورزش پاكستان از صحنه ورزشی بین المللی می شود.

اما یك مقام ورزشی دولتی پاكستان نگرانی در باره محرومیت از بازیهای المپیك لندن را كم اهمیت بیان كرد. این مقام كه خواست نامش فاش نشود گفت:كمیته بین المللی المپیك تهدید و هشداری در مورد تعلیق عضویت این كشور نداده است.

وی گفت: ما در پاسخ به كمیته بین المللی المپیك خاطرنشان كردیم كه نهادهای ورزشی از بودجه عمومی و كمك های دولتی استفاده می كنند و از مزایایی نظیر معافیت مالیاتی بهره مند هستند. آنها مشمول مقررات و قوانین برای تضمین شفافیت، پاسخگویی و استفاده معقول از پول مالیات دهندگان هستند.

پاكستان سه مدال طلای المپیك خود را مرهون تیم هاكی این كشور است در رشته های هاكی مردان، دو و میدانی، شنا و تیراندازی شركت می كند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا