جهان

رییس جمهور روسیه : تحریم‌های «عجیب» غرب را تلافی می‌کنیم

مسکو/رادیو فردا/باختر/22 سنبله
ولادیمیر پوتین ، رییس جمهوری روسیه با اشاره به تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش تهدید کرد که مسکو در حال بررسی اقدامات تلافی‌جویانه است.
به گزارش سایت خبری رادیو فردا ، پوتین دیروز گفت که با توجه به تلاش‌های روسیه برای برقراری صلح در شرق اوکراین اعلام چنین تحریم‌ها «عجیب» است.
رییس جمهوری روسیه که در حاشیه نشست سازمان همکاری‌های شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان سخن می‌گفت، تصریح کرد، هدف از تحریم‌های جدید غرب علیه روسیه برهم زدن تلاش‌های صلح در شرق اوکراین است.
وی اظهار داشت: زمانی که اوضاع در جهت رسیدن به راه حلی صلح آمیز در حرکت است، گام‌هایی برداشته می‌شود که هدف از آن‌ها برهم زدن این روند صلح است.
رییس جمهوری روسیه افزود: ما مدتهاست تاکید داریم استفاده از تحریم‌ها به عنوان یک ابزار سیاست خارجی بیهوده است و عملا هرگز نتیجه مطلوب را – حتی در برابر کشورهای کوچک – در پی ندارد. بدون شک سیاست تحریم‌ زیان‌هایی را در پی دارد که شامل حال آنهایی که از این رویکرد استفاده می‌کنند، نیز می‌شود.
اتحادیه اروپا و امریکا تحریم‌های اقتصادی تازه‌ای را علیه مسکو اجرا این کشور‌ها مسکو را به اعزام نیروهای نظامی به شرق اوکراین برای حمایت از جدایی طلبان متهم می‌کنند.روسیه همواره نقش داشتن در درگیری‌های اوکراین را تکذیب می‌کند.
کشور‌های عضو اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه به توافق رسیدند تا تحریم‌های تازه خود علیه مسکو را به دلیل آنچه «دخالت‌های» مسکو در بحران اوکراین می‌نامند، از ۲۱ ماه سنبله اعمال کنند؛ با این همه فرصتی یک ماهه برای برداشته شدن آن‌ها به روسیه داده شده است.
باراک اوباما رییس جمهوری امریکا روز پنج شنبه اعلام کرد که تحریم‌های تازه، بخش‌های اقتصادی، دفاعی و انرژی روسیه را هدف قرار خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، روبل، واحد پول ملی روسیه، روز جمعه و بعد از وضع تحریم‌های اخیر غرب برای دومین روز متوالی رکورد کاهش ارزش را در برابر دالر شکست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا