اخبارسیاستفرهنگTOP

ملا خیرالله خیر خواه در دیدار با نمایندگان رسانه های ایران بر تقویت مشترکات میان دو کشور تاکید کرد

کابل2 جدی باختر
سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ در یک نشست با شماری از نماینده های رسانه های دولتی و آزاد جمهوری اسلامی ایران بر تقویت مشترکات هردو کشور تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار آژآنس باختر :ملا خیر الله خیر خواه سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ با شماری از نماینده های رسانه های دولتی و آزآد جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
در این دیدار نماینده های جمهوری اسلامی روی مشترکات هر دو کشور اشاره کرده افزودند: افغانستان و جمهوری اسلامی ایران از لحاظ دین ، مذهب، زبان و فرهنگ مشترکات زیادی دارند و باید این مشترکات تقویه شود.
در همین حال ملا خیر الله خیر خواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: از افغانستان برای کشور های دیگر یک تصویر نادرست داده شده است و باید با همآهنگی یک دیگر کار کنیم تا ذهنیت های منفی در برابرافغانستان دور شود و یک تصویر مثبت از این کشور داده شود.
او گفت ما دریچه افغانستان را برای همه باز کردیم تا مردمان کشورهای دیگر به افغانستان سفر کنند و یک تصویر واقعی از افغانستان صلح آمیز برای کشور های ارائه کنند.
خوشبختانه تا به حال هزاران گردشگر از کشور های دیگربه افغانستان آمده اند و برداشت واقعبینانه خود را از افغانستان بیان داشته اند.
ملا خیر الله خیر خواه گفت: رسانه ها در تنویر اذهان عامه نقش ارزشمند و سازنده دارند که باید در ذهنیت سازی کار بیشتر نمایند، رسانه های زیادی در افغانستان فعالیت دارند و هیچ نوع محدویت در برابر آنان وجود ندارد و در شماری از این رسانه ها زنان و دختران نیز کار می کنند.
او در مورد برگزاری نمایشگاه کتاب و نشر فلم های مستند افزود باید برای برگزاری نمایشگاه های کتاب در هردو کشور تسهیلات برای ناشران فراهم شود و حالا فلم های مستند با در نظر گرفتن مسایل اسلامی و فرهنگی که در رسانه ها نشر می شود، هیچ نوع محدودیت وجود ندارد.
او همچنان گفت: در افغانستان دو زبان رسمی وجود دارد و امارت اسلامی افغانستان از هردو زبان پشتو و فارسی منحیث زبان رسمی استفاده می کند.
در این نشست سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ و هیئت ایرانی بر دوام چنین نشست ها تاکید کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا