جامعه

شهروندان بدخشان از داعیه هلمندیان حمایت کردند

فیض آباد 14 حمل کابل باختر
ده ها تن از اعضای جامعه مدنی ٬ جوانان و اعضای شورای ولایتی بدخشان  حمایت و پشتیبانی شان را ازداعیه  مردم هلمند به خاطر تامین صلح و قطع جنگ ابراز داشتند .
سیف الدین سایس رییس مجتمع جامعه مدنی بدخشان به خبر نگار آژانس باختر گفت: ما از حرکت صلح خواهانه مردم شریف هلمند حمایت و پشتیانی خود را اعلان مینماییم زیرا صلح نیاز اساسی جامعه و مردم ماست.
وی افزود : ما از تمام نیرو های امنیتی ٬ حکومت محلی بدخشان ٬ و حکومت وحدت ملی و طالبان میخواهیم که داعیه برحق و صلح خواهانه مردم شریف هلمند را ارج  بگذارند و آتش بس اعلان کنند و ازراه مذاکره و تفاهم به جنگ پایان بدهند و دیگر قتل و کشتار مردم بی گناه افغانستان را توقف بدهند .
سایره صبا عالمیار عضو شورای ولایتی بدخشان گفت : صلح نیاز همه اقوام کشور است و دین مقدس اسلام صلح را خیر برای مسلمانان دانسته است باید طالبان به این خواست جوانان هلمند احترام کنندو آتش بس نمایند.
وی گفت :ما مردم بدخشان در کنار برادران و خواهران هلمندی خود ایستاد هستیم و از داعیه برحق شان حمایت و پشتیبانی مینماییم .
عبدالصمد شیرزاد آمر جوانان ریاست اطلاعات و فرهنگ بدخشان میگوید : ما به خاطری امروز جمع شده ایم که درد مردم هلمند درد ماست هر گاه صلح در هلمند تامین شود صلح در بدخشان هم تامین خواهد شد مردم افغانستان از هر قوم و زبانی که هستند برادران ما میباشند و خواست همه ما صلح است .
برمک بامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا