جهان

سازمان ملل متحد: سال ۲۰۱۸ مرگبارترین سال برای غیرنظامیان افغانستان

نیو یارک – منا بع خبری بین ا لمللی – 5 حوت – باختر
بر اساس یک گزارش سازمان ملل ، تعداد غیرنظامیانی که در سال ۲۰۱۸ در افغانستان کشته شدند، از رقم تمامی ۱۸ سال اخیر در این کشور بیشتر می باشد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گزارش سالانه «ماموریت کمک سازمان ملل متحد در افغانستان» که امروز یکشنبه منتشر شد، آمده است که تعداد غیرنظامیان کشته شده در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۱ درصد افزایش داشته و به سه هزار و ۸۰۴ نفر رسیده است که ازاین  جمله نزدیک  به  یکهزار تن آنان کودک بودند.
به گفته همین منبع هفت هزار و ۱۸۹ نفر نیز در این سال زخمی شده اند.
طبق یک خبر دیگر  تادامیچی  یا ما مو تو  از نما یندگان ساز مان ملل متحد  تعداد تلفات  افراد ملکی در افغا نستان را نگران کننده و غیر قابل قبول خوانده است.
یکی از  عوامل مهم  در افزایش  شمار تلفات  افراد ملکی  استفاده  زیاد  از مواد انفجاری  دست ساز  در منا طق غیر نظامی دا نسته شده است.
آمریکا برای رسیدن به صلح در افغانستان، گفت‌وگوها با طالبان را آغاز کرده است. همچنین گفت‌وگوهایی هم در مسکو با طالبان پیرامون صلح در افغانستان برگزار شده بود ..
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده  است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده خاص آمریکا در امور افغانستان از فردا دوشنبه در قطر دومین دور مذاکرات با طالبان را شروع می‌کند.آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا