جهان

وزارت دفاع هند به پاکستان هشدار داد

دهلی جدید/دیلی تایمز/باختر/29اسد

وزیردفاع هند دیروز نیروی زمینی پاکستان را به قتل پنچ سرباز هندی در منطقه کشمیر متهم کرده است.

این پنج عسکر هندی در ناحیه پونج واقع در امتداد خط کنترول در منطقه کشمیر کشته شده و عساکر پاکستانی را به نقض مکرر آتش بس در این منطقه متهم کرد.

وی نسبت به عواقب وخیم ادامه این وضعیت هشدار داد.

بنابه ادعای هند، سربازان پاكستانی از خط كنترول بين هند و پاكستان در بخش پونچ ايالت جمو و كشمير عبور كرده و پنج سرباز هندی را در يك حمله غافلگيرانه به ضرب گلوله از پای در آوردند.

وزیر دفاع هند در مورد وضعيت حاكم بر خط كنترول و مرز بين هند و پاكستان، گفت تيراندازی تاثيری بر موضع ما در مورد خط كنترول و همچنين روابط با پاكستان برجای خواهد گذاشت.

وي نيروی زمينی پاكستان را به حمله غافلگيرانه اخير به پنج سرباز هندی در طول خط كنترول متهم كرد و گفت که هيچ حادثه ای نمی تواند در سمت پاكستانی مرز بدون آگاهی نيروی زمينی پاكستان اتفاق افتد.

وزير دفاع هند گفت كه گروه تخصصی نيروی زمينی پاكستان در كشتار سربازان هندی در طول خط كنترول دست داشته است.

بنابه گفته نيروی زمينی هند دولت پاكستان قرارداد نوامبر ۲۰۰۳ آتش بس را در طول سال جاری ميلادی بيش از هفتاد بارنقض کرده که حدود هشتاد و پنج درصد افزایش را نسبت به همین مدت زمان  سال گذشته ميلادی، نشان میدهد  و تعداد تلفات جانی و مجروحان نظاميان و غيرنظاميان نيز در مقايسه با سال گذشته بيشتر بوده است.

بنابه گفته هند، سربازان پاكستانی ديشب قرارداد آتش بس را در منطقه مندهار در طول خط كنترول سه بار نقض كردند و سربازان هندی پاسخ مناسبی را به اين تيراندازی سربازان پاكستان داده اند.

در همین حال جنرال وي.پي سينگه،قوماندانفرقه پياده نظام نيروی زمينی هند نيز به پاكستان در مورد عواقب وخيم نقض آتش بس از سوی سربازان پاكستانی هشدار داد و خواستار توقف اين عمل نيروهای پاكستانی شد.

وزير دفاع هند اخير اعلام كرد كه نيروهای مسلح اين كشور از آزادی كامل در پاسخ به تيراندازی نيروهای پاكستانی در طول خط كنترول و بین هند و پاكستان برخوردار می باشند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا