امنیت

قوماندان امنیه نورستان: اسلحه گم نشده است

 

 

کابل 20 جدی باختر

منابع خبری وزارت امور داخله میگویند که نمیتوانند ادعامبنی بر مفقودشدن 2500 میل اسلحه وحدود پنجاه واسطه نقلیه  پولیس را تائید کنند، مگرگزارش کمیسیون قانونگذاری و مبارزه با فساد اداری مشرانو جرگه را به گونه جدی بررسی مینماید.

داکتر نجیب الله دانش معاون دفتر مطبوعاتی وزارت امور داخله به خبرنگار آژانس باخترگفت: وزارت امور داخله پیرامون این ادعا تحقیق میکند مگر نمیتواند آن را تائید کند.

تااکنون روشن نگردیده که این خبر تااندازه واقعیت داشته باشد اما بر ر سی ها و تحقیقات  وزارت امور داخله حقایق را باز گو خواهد کرد.

این درحالیست  که حافظ  عبد القیوم رئیس کمیسیون قانونگذاری و مبارزه با فساد اداری مشرانو جرگه که در راس  یک هیئت هشت نفری به نورستان رفته بود روز گذشته  19 جدی درنشست علنی مجلس سنا این موضوع را بیان كرده گفت، بین دوهزار و پنجصد تا دوهزار و هفتصد قبضه سلاح پولیس در نورستان گم شده  و از نود عراده  وسایط که در شش سال اخیر در اختیار پولیس نورستان قرارگرفته است پنجاه عراده آن گم شده است.

او افزود: کاملآ این احتمال وجود دارد،که این  سلاح ها و وسایط  بدست مخالفان مسلح و يا هم که به دست افراد  غیر مسوول افتاده باشد.

درهمین حال یک منبع دیگر وزارت داخله میگوید که  تاکنون از مفقودی اسلحه و یا گم شدن وسایط پولیس از نورستان کدام اطلاع دریافت نشده مگر شماری از وسایط پولیس که در نورستان دچار عارضه و نواقص فنی شده بودند به مرکز انتقال یافته است.

اومیگوید که  طبعآ مجلس سنا گزارش خود دررابطه به نورستان را به وزارت امور داخله ارسال  خواهد نمود و آنها این گزارش را پيگيري خواهند کرد.

قوماندان امنیه نورستان ادعا مطرح  از سوی هیئت مشرانو جرگه را رد نموده است.

او به یکي از رسانه های  خارجی گفته است که آنها با تغییر و تبدیلی مسوولان و افراد ، پروسه را بنام دوره تسلیمی سپری مینمایند و آنها با مشکل مفقودی اسلحه و گم شدن وسایط بر نخوره اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا