اخبارجهان

آتش سوزی بی سابقه و سیلاب در روسیه

مسکو/ دویچه وله/۱۸ اسد/باختر

دامنه حریق جنگلات در روسیه روز به روز گسترده تر می شود. به همین دلیل در شهر ساروف، که مرکز تحقیقات هسته یی روسیه در آنجاست، وضعیت اضطراری اعلام شده است. در بخش دیگر این کشور مبارزه در برابر سیلاب جریان دارد. شهرداری ساروف گفته است که دامنه حریق در منطقه نیژنی نوفوگوراد در حال گسترش است و از همین خاطر اعلام وضعیت اضطراری ضروری است تا نیروهای بیشتری برای خاموش ساختن حریق بسیج شده بتوانند. در این شهر مرکز تحقیقات هسته یی روسیه قرار دارد. محلات زیاد دیگری نیز در معرض خطر آتش سوزی قرار دارند. به ویژه منطقه یاقوتستان در سایبریا در شمالشرق روسیه با خطر جدی روبروست. در آنجا ده ها خانه طعمه حریق شده اند.

تصاویر تلویزیون دولتی روسیه نشان می دهند که در مناطق ایرکوتسک و کراسنویارسک در سایبریا، سراسر شهرها را دود فرا گرفته است.

طبق اطلاعات مقامات، دیروز حدود ۳،۵ میلیون هکتار زمین در سراسر روسیه در آتش سوخت. گریگوری کوکسین، کارشناس سازمان حامی محیط زیست گرین پیس، از بدترین آتش سوزی جنگلات در تاریخ ثبت وضعیت آب و هوا در روسیه سخن گفته است. در عین حال پس از بارندگی های شدید در منطقه یی هم مرز با چین، در دو طرف رودخانه بزرگ آمور، مقامات روسیه در برابر سیلاب مبارزه می کنند. به گفته این مقامات بیشتر از ۸۰ کیلومتر جاده و ۶ پل در زیر آب فرو رفته اند و ارتباط ۲۴ روستا در این منطقه با خارج قطع شده است. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا