اخبارجهان

آرامش در خاور میانه فقط با عبور از مسیر آزادی مردم ایران ممکن است

کابل، ۹ سرطان ، باختر
تهران می خواهد به جهان بقبولاند که معترضان خواهان بازگرداندن دیکتاتوری شاه هستند، ولی دروغ های آنها ما را گمراه نمی کند.
آژانس باختر به نقل از العربیه، کن بلکول، سفیر پیشین ایالات متحده در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، در مقاله ‌یی ‌نوشت صلح خاورمیانه از مسیر سرنگونی دولت ایران و آزادی مردم ایران می‌ گذرد، و امریکا به این منظور باید با مردم ایران یک اتحاد راهبردی ایجاد کند.
به گفته بلکول، دولت مردان ایران در خانه با مشکلات عدیده‌ یی دست به گریبان است. اعتراضات ضد حکومت با شعارهایی همچون مرگ بر خامنه‌ یی و مرگ بر رئیسی ادامه دارد، و حکومت از سرکوب آنها عاجز شده است. این نشان می ‌دهد که ایران مستعد تغییر رژیم است.
به گفته این مقام پیشین امریکایی، آینده ایران با تلاش برای آزادی، دموکراسی و یک سیستم کثرت‌ گرا گره خورده است، که آشکارا با دیکتاتوری شاهنشاهی و حاکمیت استبدادی روحانیون تفاوت دارد.
چنانکه مایک پنس، معاون رئیس‌ جمهوری پیشین امریکا اخیرا خاطرنشان کرد: تهران تلاش می ‌کند به جهان بقبولاند که معترضان در ایران خواهان بازگرداندن دیکتاتوری شاه هستند، ولی دروغ‌ های آنها ما را گمراه نمی‌کند.
بلکول می‌گوید با وجودی که اختلافات بر سر سیاست بین‌الملل در عرصه سیاست امریکا افزایش یافته است، اما معضل ایران هنوز هم مورد اجماع کمابیش جناح ‌های مختلف سیاسی در ایالات متحده قرار دارد.
به گفته وی، دولت بایدن باید مذاکرات برای احیای برجام را متوقف کند، از مردم ایران حمایت کند، و روی این امر تاکید کند که ایالات متحده هرگز اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ یی به تهران را نمی ‌دهد.
سید مصطفی میری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا