اقتصاد

آغازکارساختمان کانال شکیبان هرات

شهرهرات 28 دلو باختر
کار ساختمانی کانال شکیبان ولسوالی زنده جان امروز از سوی انجینیرعلی احمد عثمانی وزیر انرژی وآب آغازشد
این طرح توسعوی ازچند ماه بدین ازسوی وزارت انرژی وآب روی دست گرفته شده است.
انجینیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی واب وهیات همراه ضمن سفر به ولسوالی زنده جان گفت که، فازاول این طرح باهزینه نزدیک به صد ملیون افغانی ساخته می شود و فازدوم نیز  بیش ازسیزده ملیون و پنج صد هزار افغانی هزینه در برمی گیرد.
این کانال حدود پنج هزار هکتار زمین را تحت پوشش آبیاری قرار می دهد.
وزیر انرژی اب همچنان جلوگیری از ضایعات اب، ابیاری بیشتر زمینهای کشاورزی را از اهداف این پروژه دانست.
انجینیر عثمانی در جمع نمایندگان مردم در پارلمان ، شورای ولایتی، علما روحانیون، متنفذین، هیات رهبری ولسوالی زنده جان ، به روح شهدای کشور بخصوص شهدایی که برای رساندن، انرژی به خانه های مردم فعالیت داشتند درود فرستاد.
وزیر انرژی با اشاره به مشکلات عمومی در کشور فقر بیکاری، نا امنی، رفع این مشکلات را پرداختن به جنبه معنوی و فیزیکی دانست.
وزیر انرژی و اب، مدیریت اب در پی بستن بود بندسلما نیازمند همکاری مردم است و وزارت انرژی نیز در تقسیم عادلانه اب تلاش خواهد کرد.
آقای لطفی از متنفذین منطقه، آقای زیارتجاهی ولسوال زنده جان، انجینیر بارز رئیس حوزه دریایی هریرود مرغاب ،آقای صالحی نماینده مردم هرات در شورای ولایتی، انجینیر رسولی نماینده مقام ولایت  ، با ابراز خوشبینی از اجرای این طرح، اظهار امیدواری کردند که در زمان مشخص شده این طرح به بهره برداری برسد.
ولسوال انجیل با تقدیر از حضور وزیر انرژی و اب گفت:" ثابت ساختید که بدون هیچ هراسی درکنارمردم خوب هستید.
ولسوال زنده جان دستاوردهای وزیر انرژی را بعنوان  وزیر نمونه درکشور یادکرد.
صالحی وزارت انرژی را مهمترین دستاورد حکومت وحدت ملی خواند که با اجرای طرحهای متعدد توانسته است موفقیت های زیادی کسب کند.
همچنان اقای سلجوقی، آقای شهید زاده و آقای قاضی نذیر نمایندگان مردم درپارلمان نیز در سخنان خود اهمیت این طرح را برشمردند از تلاشهای وزارت انرژی واب کشور در خصوص توجه به تامین انرژی تقدیر داشتند.
آنان همچنان برهمکاری مردم در اجرای موفق این پروژه تاکید داشتند.
سلجوقی اراده و اتحاد مردم را در خنثی سازی توطئه دشمنان را مهم دانست.
او گفت نباید با استفاده و احساسات جوانان برنامه های تخریبی روی دست گرفته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا