اخبارجهان

آمریکا میخواهد مانع درآمد های نفتی روسیه شود

کابل، ۲۵ جوزا، باختر
معاون وزیر مالیه آمریکا با اشاره به اینکه افزایش نرخ انرژی منجر به جبران کاهش صادرات مواد سوخت روسیه شده از تلاش واشنگتن همگام با متحدان اروپایی برای محدود کردن درآمد های مسکو خبر داد.
آژانس باختر به نقل از رویترز، والی آدیمو معاون وزیر مالیه آمریکا دیروز سه ‌شنبه در اظهاراتی گفت: منفعت روسیه از فروش مواد سوخت علیرغم کاهش صادرات مواد خام سوخت افزایش یافته، بنابراین آمریکا و متحدانش باید راه هایی برای کاهش منفعت های مواد سوختی مسکو، پیدا کنند.
آدیمو در جلسه استماع کمیته فرعی تخصیص بودجه سنای آمریکا گفت که افزایش نرخ مواد سوخت، کاهش تولید و صادرات روسیه را از زمان حمله به اوکرین جبران کرده است.
وی تاَکید کرد که واشنگتن همراه با متحدان اروپایی و آسیایی راهی برای اعمال محدودیت به قیمت مواد سوخت خام روسیه به منظور محدود کردن درآمد های آن مورد بحث قرار می دهند.
آدیمو گفت: هدف ما این است قیمتی را که آنها از فروش مواد سوخت خام خود به دست میآورند، کاهش دهیم وگرنه روسیه همچنان از افزایش قیمت مواد سوخت منتفع می شود و به حملات در اوکراین ادامه می دهد.
رویترز در ادامه خاطر نشان کرد: واشنگتن پیش از این واردات انرژی روسیه را ممنوع کرده، اما اتحادیه اروپا که به شدت به منابع انرژی روسیه وابسته است، در تلاش قطع وابستگی به آن تا پایان سال ۲۰۲۲ است.
آدیمو در پاسخ به این سوال که چرا واشنگتن تجارت با روسیه را به طور کامل تحریم نکرده است، پاسخ داد: با توجه به حجم محدود تجارت میان دو کشور، چنین اقدامی در بهترین حالت تنها تاثیر حاشیه یی بر اقتصاد روسیه خواهد داشت.
وی هیچ اشاره یی به وضع تحریم های ثانویه علیه کشورها و شرکت هایی که به تجارت با روسیه ادامه می دهند، نکرد. اما گفت اقداماتی علیه برخی شرکت‌ ها انجام شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا